|
|
|
|---|---|
| Jag har beställt ovan nämda däck till min e38. Någon som haft dem på 7-serie? | |
|
Inte för att vara sån, men varför beställa däck först och sedan fråga andra om erfarenheter efter du gjort beställningen? Blev lite nyfiken på hur du tänkte där... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Hade sådana på en e36 coupé för några år sedan och jag tyckte det funkade fint. Om de går lika bra på ett lok som e38 har jag dock ingen aning om. | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Inga egna erfarenheter, men kan rekommendera att läsa de mer vetenskapligt utförda tester som publiceras med jämna mellanrum (AMS, Vi Bilägare, Aftonbladet osv). Michelin X-Ice XI2 fick bra betyg i ett större test publicerat av AMS, var bland de bästa bland friktionsdäcken. Enda grenen som det inte fick toppbetyg i var subjektivt blindtest på isbana för att utvärdera köregenskaper. Bromsning, acceleration och undanmanöver på is fick dock höga betyg. Nu var detta några år sedan och bättre friktionsdäck har utvecklats, Michelin har väl X-Ice XI3 numera i sitt sortiment. Men baserat på info från ovanstående test så kommer dina däck att fungera alldeles utmärkt i kommande vinterväglag. |
| Har kört 2 säsonger med XIce2 på vår V70. Jag var generellt nöjd med dem, de är visserligen ganska mjuka men funkade riktigt bra på snö och hade lågt rullmotstånd. Däremot blev de lite sladdriga på barmark vid lite varmare väder. | |
| Har sådana på 130in, funkar kanon! | |
|
Vad det gäller dubbfritt så spelar de nog inte så stor roll om du väljer Michelin, continental, nokian eller good year. Alltid någon av dom som ligger i topp och enligt testar är det alltid små saker som avgör vilken placering dom får. Gäller väl samma sak för dubb även om nokian kanske är de vassaste alternativet där? Hann köra någon månad med x-ice på föregående bil och har idag ultragrip ice. Nöjd med båda, så valet känns vilket som. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.