|
|
|
|---|---|
|
Har konfigurerat en vit f31 320d med modern line endast för att få halvläder i svart antracit. Men då får man beige tak och matt alufärgad grill som ser lite dumt ut på en vit bil mm.. F..n vad jag hatar bmws line koncept! Blir bagageutrymmet svart fast man har beige tak? Sport line har egenligen det som jag vill ha, förutom halvläder.. Som inte går att beställa... Sedan verkar man inte kunna ta bort den röda listen utan att betala 2000 kr för en ful alulist. Igen.. Va f..n pysslar bmw med! Så frågan är, hur är kvaliten på tyget i sport line.. Blir det lätt fläckigt av vatten/svett? Är breeze tyget som sitter i halvlädret bättre och mindre känsligt på ovanstående? Hur trivs ni som har sport line tyget, med inredningen när ni levt med den ett tag? Jag har till i början på nästa vecka för att ändra specen. /S | |
|
Kan inte svara på hur Sportline-tyget är; har själv Modern Line med Breeze halvläder som jag är grymt nöjd med, dock är halvläderklädseln i F31 lite "snålare" än motsvarande i den E91 jag hade tidigare, mer tyg och mindre läder. Vad gäller slitaget har jag svårt att uttala mig, bilen har bara rullat 950 mil. Innertaket är ljust (beige) men bagageutrymmet mörkgrått/svart (som stolsklädseln). Tillsammans med smakfulla och diskreta interiörlister tycker jag Modern line gör sig bra invändigt. Hade själv samma vånda inför beställningen; ville ha halvläder och då var man ju hänvisad till Modern. Vad gäller det exteriöra så är min bil mineralgrå metallic, därmed passar kanske den matta alufärgade grillen bättre än på en vit. Vad gäller Sportline har jag svårt för de röda (alt svarta, alt alufärgade) interiörlisterna, men värst tycker jag är de röda ringarna i mätartavlorna. En skitdetalj kan tyckas men ytterligare ett vägande skäl för mig att inte välja Sportline. Kan hålla med om att det här med lines-konceptet är värdelöst, en av BMW:s signum har ju varit just valfrihet att komponera sin egen spec...nu blir det liksom en kompromiss med saker man vill ha och saker man helst vill slippa. /J.I |
|
|
Tackar. Du tycker inte det beige taket ser konstigt ut? Då kanske man skall köra på modern i alla fall... Med breeze antracit sportstolar. Sen så är ju hk systemet grått, så det blir lite udda färgkombinationer :) |
|
|
En fråga till.. visst kan man stänga av dsc i modern line, på en automat xdrive i sportläge (finns ingen sport+ på modern, men det finns väl en dsc knapp ovanför körmode knapparna)? Ifall man skulle få problem i snön, eller bara vill leka lite? /S |
|
|
Det ljusa taket störs jag inte av, det ger lite rymd och lyxig känsla i kupen. Märkligare var väl att Modern line från början kombinerade antracit (mörk) klädsel med beige överdel av instrumentpanel. Ser riktigt märkligt ut och det dröjde inte så länge innan detta ändrades. Fattar inte hur BMW tänkte där. Nu är det mer logiskt, beige panel med beige klädsel och mörk/svart panel med antracit klädsel. DSC går väl att stänga av på alla BMW-modeller så vitt jag vet. Jag har Sport+ på min Modern line, detta eftersom jag har Sportautomaten (följer väl också med i det Adaptiva chassit). Har iofs aldrig använt Sport+, ej heller paddlarna på ratten, så nu i efterhand hade jag nog satsat på den "vanliga" automatlådan istället... /J.I |
|
| saster: Om du inte gillar beiget innertak går det alltid att välja till svart innertak. | |
|
Chris, inte gratis? Jag har maxat basbeloppen redan. |
|
|
BMW:s Lines är inget jag gillar. Var först inne på en Sportline med filtklädsel typ M58 och tampongröd list. Verkar inte vara många som vill ha den röda listen. Slutade med en Advantage med M-Sport. Förutom trevlig inredning blev den snyggare utvändigt! Men smaken är som baken:). Fjollorna kör fyra med respirator och ryggsäck. |
|
| Många svar men inget om hur känslig klädseln är.. ingen som hunnit få koll? | |
|
Scotty: Studera slitaget på Sportlineklädseln på beg bilar hos handlarna. Fjollorna kör fyra med respirator och ryggsäck. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.