AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.993

Hur tar man reda på vilka delar som är gemensamma för bilmodeller?

Ch
25
Chrille krokkodil
523iA Touring e39
Terracan 3,5 4x4
Jag har letat mig halvt tokig nu och behöver därför lite goda råd.

Hushållet har utöver bayrarn även en Hyundai Terracan som står och behöver ett nytt bromsok. Bilmodellen är inte speciellt vanlig i landet med viss brist på bra beggade delar som följd. Dock säger mig sunt förnuft att ingen ekonomiskt sinnad tillverkare av bildelar väljer att utveckla specifika delar för varje enskild bilmodell. Därför måste det rimligen finnas andra bilmodeller som använder samma bromsok rullande i landet, som inte är lika ovanliga.

Jag har därför letat efter något sätt att luska ut vilka bilmodeller Terracanens bromsok passar till men inte haft någon framgång att tala om. Känns som att de borde sitta på i vart fall några andra av Hyundai/KIA:s bilar.

Är det någon som vet hur man går till väga för att luska ut detta?

Kan väl tilläggas att det går att få tag på reservdelar till bilen så det saknas inte helt men när tanken började gro i huvudet på mig gick det liksom inte att bli kvitt den..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tag reda på okets artikelnummer och sedan gör du en googling på detta.

Du kan även gå in på någon internethandlare som säljer oket i fråga och därefter trycka på "vilka bilar passar delen på" eller liknande (många internetsidor har den funktionen men inte alla).

Testa: Länk

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
OEM nr fram tror jag är : Vänster: 58110H1000 Höger:58130H1000 Verkar inte passa till nåt annat..=)
Ch
25
Chrille krokkodil
523iA Touring e39
Terracan 3,5 4x4
Tack för hjälpen
Nu kan jag sluta dumleta grejer och köpa det jag behöver och fixa bilen i stället=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.