|
|
|
|---|---|
|
Är ute efter en begagnad BMW cab och det ska vara en diesel.. Miltal: max 10k Pris: flexibellt.. Vad ska man satsa på? 1-serie eller 3-serie? Om man ser till värde den dag man ska sälja? Någon motor som är att föredra framför någon annan? | |
|
Nyare 3-serie har ju hardtop vilket inte ettan har. Jämför även platsen i baksätet om någon ska åka med. Jag hade själv valt en trea på grund av lite större innerutrymmen och dessutom tycker jag att den är snyggare. Motor är ju en smaksak. Så stor man har råd med tycker jag men 320d är okej. |
|
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Hade en 325d cab -08 innan jag köpte M3 cabben. Kan varmt rekommendera en 325d eller 330d cab, funderar själv på att byta ut 120d mot en sådan, då frun också vill köra cab igen. Skillnaden i motorgången mellan 320d och 325d är VÄLDIGT stor och i en cab så är det inget att fundera på tycker jag. Köp en 325d eller 330d så blir du hur nöjd som helst. |
| ((tvålitersfyrandieselvillmanintelyssnapåionödan)) | |
|
Ja, det är ju som föregående säger: Vill du ha en hyfsat stor och hyfsat rymlig bil så är ju 3-seriens cab bra. Prioriterar du istället en liten lättmanövrerad bil med tydligare vägkänsla är ju 1-serien att föredra. För övrigt är ju dieselsexorna väldigt trevliga och de går inte att få i 1-serien. |
|
| Lite OT: Ni som kör dieselcabbar, har ni någonsin blivit påminda om diesellukten från avgaserna när ni kör nedcabbat? Har endast kört bensincabbar tidigare och då har det ibland luktat som det gör från bensinare när man kört hårt - men dieslar luktar ju betydligt mer. | |
Verdi |
En modern diesel luktar väl inte diesel längre? Inte på samma sätt som en gammal lastbil iaf. :) |
|
Det luktar gammal sur simbassäng fortfarande om dieslarna. Inte träffat på nån diesel än som inte luktat. ------- //Lövet |
|
|
Jag håller nog med både Verdi och andreas_lofgren. En diesel luktar även om den inte luktar lika mycket som tidigare, men en bensinbil är inte luktfri den heller. Dessutom är det ju oftast inte de egna bränsledofterna du känner, utan bränslet från bilen framför, och det är ju svårt att välja eller välja bort de doftspåren. Gillar man inte det så skall man inte köra cab. Själv har jag aldrig känt några dieseldofter från min bil mer än när jag tankar eller står och luktar i avgasröret - aldrig när jag kör eller står stillastående på tomgång. |
|
|
Det var just den sura simbassängsdoften jag menade, en diesel luktar klart mer än en bensinare... Tack för inputen, har nämligen bestämt mig för att köpa cab som nästa bil och har inte riktigt bestämt mig för bränslet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.