|
|
|
|---|---|
| Jag har 16" 100+ diablo fälgar med 225/50-16 Hankook däck på. Har provat att få de uppbalanserade men bara massa strul, vibrerar vid ca. 70 och 130. Jag tycker även att de är lite för breda för fälgen (7,5") + att bilen sänkt så den klarar av lite mindre däck. Någon som har något 215/50-16 de kan rekommendera, isåfall om det finns någon billig/bra ÅF i STHLM's området. Är less på skräpdäck. | |
|
Prova continental,funkar bra och går tyst. Ryssen |
|
|
Har Continental Sport Contact på min 735:a (225/50-16) går kanontyst och mjukt. Rekommenderas! Mvh Jocke W |
|
|
När jag var å köpte däck så sa han att bmw var lite känsliga på däcken, han tyckte jag skulle byta plats på dom, fram å bak om det började vibrara å fungerade inte det så skulle man ta lös dom å sätta på dom igen. Enligt han så brukade det försvinna då. Det var visst bmw, audi å nån mer bil som var speciellt känsliga!!! -ridern- 525i 1990 24V |
|
| Tack för tipsen (Patrik & Jocke). Ridern, jag har varit hos däckfirma och "satt" om de sämsta däcken på respektive fälg, d.v.s. roterat däcket på fälgen (det kan avhjälpa små ojämnheter i däcket). Satt de sämsta bak o.s.v. Gjort detta två ggr. Hört fler som haft problem med med de billiga/dåliga Hankook däcken. Kanske ok om man kör Volvo 240, då vet man inte riktigt vad som vibrerar:) | |
|
WilleW: Jo, visst kan det vara problem med Hankook däck. Köpte själv fyra nya fälgar med dessa däck och hade enorma problem med vibbar. Jag provade det mesta men utan resultat. Efter ett antal besök på den lokala däckfirman så erbjöds jag ett par Pirelli P6000 och helt plötsligt gick bilen som ett strykjärn. Alla vibbar var som bortblåsta. Dessutom har jag en bekant som har samma bekymmer med sina Hankook däck så man kan undra om de verkligen är så bra. //Sahlin. |
|
|
Tur jag inte köpte Hankook däck :-) -ridern- 525i 1990 24V |
|
frazze |
Hankook är inget däck..."det är ett rullande problem" frazze |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.