|
|
|
|---|---|
| tjena, har en bmw 520d -00 , för några dagar sen blev bilen väldigt svårt startad fick stå i 10-15min med startkablar pga av batteri tog slut efter ett tag, efter 15min försök startar bilen , den gör endast så om den har stått över natten, så bytade glödstiften igår och imorse ville den inte alls gå igång ens efter 30min försök, tills slut drog jag igång den, kan starta den direkt efter den har gått igång om man stänger av den, men inte om den har stått över natten, tog in den på en verkstad idag , och dom trodde det kunde vara någon styrenhet eller liknade till glödstiften, så att den ej glöder som den ska, någon som vet kanske vad det kan vara? | |
|
Den ska starta utan fungerande glödstift, även om den går lite sämre till att börja med. Jag tror mer på att den tappar bränsletrycket när den får stå ett tag. |
|
| okej, ja kan nog vara något sånt, hur fixar/kollar man det? | |
| okej, ja kan nog vara något sånt, hur fixar/kollar man det? | |
|
Stefan : vad baserar du ditt uttalande på? Luucas2: kika på ditt glödstiftsrelä.. Det är troligen den som gett upp. |
|
| Bilen ska starta utan glöd med de temperaturer som råder för närvarande. Det måste vara ett bränsleproblem. | |
|
Mestadels egna erfarenheter. Gammla dieslar brukar hosta igång förr eller senare utan glödning om det inte är 10-15 - eller kallare. Och det gör ju faktiskt Luucas bil, så visst är det som du säger, det kan lika gärna vara glödningsrelät. Det är väl enklast att mäta om det vins ström fram till glödstiften |
|
|
Men jag tror ändå mer på att det är bränslerelaterat. |
|
| Nu är det ju ingen gammal förkammardiesel Luucas har hans bil har automatisk glödning som styrs av yttertemp om det behövs eller inte och det brukar inte behövas över 0 grader, däremot efter start så går glödning ingång en stund för att få renare avgaser snabbt. Om den startar direkt vid bogsering vilket iofs inte skrivs, så är det inte bränslerelaterat heller, däremot så är en mycket svag punkt att startmotorn är gammal och trött och går för sakta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.