|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag skrev för några veckor sedan att jag hade problem med min BMW. Bilen är en BMW 325i årsmod 2006. Jag fick några svar och bilen har varit på verkstad men fortfarande kvarstår mitt problem. Det hela startade med en tänd motorlampa, då hette felkoden 0012, kamaxellägesgivare för sen. Givaren byts. Jag kör i två dagar sen tänds lampan igen. Denna gång visar datorn, kamaxellägesgivare intermittent. Samt vanos aktivering. Bilen åker in på verkstad igen där de säkerställer att kammarna sitter rätt! Nästa vecka skall magnetventilerna till vanos bytas.. Är detta rätt? Finns det någon som haft samma problem eller någon som har en fundering? Samtliga verkstadsbesök är på jarls bilservice i Helsingborg. | |
|
kolla vad ditt batteri vad det ger,väldigt viktigt på bmw.sen rätt felkods utrustning vet ej vad dom har men bor du nära Trelleborg kan jag kolla det med dator, skicka mail. |
|
|
Nu verkar det ha löst sig.. peppar, peppar! drygt 9000kr fattigare har det bytts 1st givare på kaxameln, kontrollerats kammarnas läge och fått bytt 2st solenoider. Nu får jag hoppas att vanos fungerar längre än två dagar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.