|
|
|
|---|---|
|
Jag hade tänkt att byta bil till en 740 eller 750 E38. Har läst en del på forumet men har inte blivit klokare av det. Det jag undrar är. 1. En ärlig bensin förbrukning 740, 4.0,4.4 eller 750 2. Finns det någon utrustning i 750 som inte finns i 740 3. Hur stor är skillnaden i försäkringen i stockholm. 4. Är det någon större skillnad mellan 4.0 , 4.4 Motorn. 5. Eller är det något annat att tänka på förutom service bok, antal ägare, ej krockad, M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN | |
|
3 IF räknar 740 och 750 som samma bil. 5 Bensinvärmare (kupevärmaruttag), sätesvärmare, om telefon kompatibel med nyare tfn kort. Har eftermonterat el-matta oljetråg, batteriladdare och kupevärmaruttag på vår E32. Upptäckte att sätesvärme ej installerat när det blev kallt. Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
Hej. Vilken modell du ska välja finns det många åsikter om. Mitt råd är att du försöker att provköra ett ex av varje modell och sedan väljer vad DU tycker. Maximalt "knuff" eller marginellt lägre driftkostnader. Svar på fråga 1. 750-E38 enligt instruktionsboken: Stad 2.12l/mil Landsväg 1.02l/mil Blandat 1.42 L/mil Svar fråga 2: Det går i princip att få en 740 med samma utrustning som 750, (Ja, 750 har ju alltid lite mer ädelträpaneler), men skillnaden är att verkligen hitta en begagnad 740 som någon valt att "fylla" då den köptes ny. Kolla nedanstående sida vad som är standard i resp. modell Länk Svar fråga 5. Har en lista som jag kan maila. Grundtipset är: Försök att kolla att ALLT fungerar. Man får bättre knuff med v12:a |
|
|
hombre ! Var köpte du elmattan ? Verifiera gärna serviceboken genom att kontrollera "dolda" mätaren efter ev. justering samt tag ut fordonsuppgifter från BMW (200:-). Min erfarenhet av 750-E38 är långkörning med relativt hög genomsnittsfart (101 km/h)1,11 l/m. Blandadkörning (mest stad) 1,43 l/m. Långkörn. med husvagn modell stor tillkopplad, 1,52 l/m. |
|
|
El-mattan monterat på aukt BMW i Skellefteå (Thylins). Hade redan innan fått insatt defa laddare med kupevärmar-uttag. Blev sur när bilen inte orkade starta kall vid -27 trots fullt batteri på 100 Ah. Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
| Hombre: Är mycket intresserad av hur elmattan fungerar/kostnad., där jag bor blir det lika kallt på vintern. Har en 750 -90 på gång men fick höra av min lokala Bmw verkstad att dom inte kan montera motorvärmare på v8-v12 bilarna. Affären står och faller med det. | |
|
Husse. Det finns ju alltid möjlighet att sätta dit en så kallad "slangvärmare". |
|
|
Husse ! Det finns ett annat alternativ. En slangvärmare med inbyggd cirkulationspump. Officiellt så verkar den inte att finnas när man frågar i butik (Mekonomen kan ha den). Men kontakta KG Knutsson ( Länk ) och be att få tala med någon säljare på Defa motorvärmare, så får du tag i rätt grejer. |
|
|
vad är en elmatta? värme i golvet eller?? önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.