AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
745

billig turbo bmw?

hejsan. nu är det så att jag funderar på att bygga en turbo bmw som projekt-arbete. och jag undar om nån har nån ide om vilken bmw man ska utgå ifrån. enda kravat är att det ska bli BILLIGT!. är det nån som har en upfattning om hur mycket det kan kosta att bygga en turbo bil.en ricktig snålvariant. inga krav på att den ska vara hållbar eller gå ingenom besiktningen eller så utan bara för att lära mig. den ska dock gå att köra. tacksam för alla svar!
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
skicka ett mail till mig, jag har kanske en motor och kaross till salu!
Ki
75
Kimpan
E21 323 -79
Bjesse.

Jag kan fixa en turbo & ic från en totalkvaddad subba impreza (billigt) :). Bänd, slå & svär dit grejorna på din 323:a, blir billigt & bra! MVG i betyg + att du kanske har en chans i nästa LOCO open på cramo raceway!

Lycka till!
imenhoteb
Men ville du inte ha den igenom besiktning??1980 års mod e ju inte optimalt då?(ska jag säga 82 års 318i turbo)....Ta å fixa en 75 års å neråt i stället!!

Har ju en 02 bmw som jag pillar på emellan åt!!kostat 4000 kr hitils....å då fattas det inte så mycket kvar för å köra!!

Har ett problem dock....ETT Svänghjul till en M10 motor....e12 eller en e21 !!!bara den är 228 mm !!!!!

ska ha det till min 318 i turbo...ska i med en koppling som ska hålla......

har väldigt lite tid å leta efter själv...har hört mig för överallt... konstigt....verka ju inte finnas!!

nån som har ett sånt?så köper jag...bor i avesta...

TN
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Vad spelar årsmodellen för roll ?
Mo
8
Modigh
2002 -70
Jag har en M535 -87 som är flyttgodsreggad. Då ska det ju inte vara några problem med en turbo. Maila om du eller någon annan är intresserad.
Sl
116
Slimm
325iX Touring -90
-> Modigh: Ja du...
Intresserad är man ju alltid,
men det är inre alltid det finns tid OCH/ELLER pengar

Tomas Lind
BMWCS #3640
The best drug in the world is still Adrenaline...
Mo
8
Modigh
2002 -70
Är någon intresserad av M535:an så kan ni ju maila så kan jag skicka mer info och bilder på den. Jag vill inte ha så mycket för den. Vill bara bli av med den (studier ni vet).
det har blivit nu att man inte får rega bmw's med turbo alls även såna som är flyttgods
det fick då i alla fall inte 600HK
och hans är ju en flyttgodsare

Dom 3 B:en---------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power------------
Garett the best a man can get
DC-Hub The-Raven.dns2go.com
FtpServerThe-Raven.dns2go.com
The RavenRacing--
-----------///M
Mo
8
Modigh
2002 -70
aha... Men man måste väl få trimma iaf.
Jo
744
Jonhny
745 -85
Varför skulle man få trimma ?
Hade den varit trimmad när den kom hit så...
Ti
2.587
Ticco
420i -14
--> Modigh

Undrar om du har lust å skriva ner vad det står i ditt regbevis under "Övriga tekniska data, dispanser"
Bara lite nyfiken vad det står där när bilen är flyttgods, misstänker att min bil e vanlig import.

//Ticco

www.ticco.com
Mo
8
Modigh
2002 -70
Ska kolla, men jag har precis sålt bilen.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Är den såld annars var jag intresserad !!!!

Länk
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Amen go... kan du mejla bilder iaf så man får se vad man gick miste om ? hur långt hade den gått ?

Länk
tqs
Ticco: På min E30 står det utryckligen på registreringsbeviset att det är "flyttsak", ska kolla exakt vad det står under "Övriga tekniska data, dispanser"

Skillanden är att bilen inte behöver uppfylla dom skärpta krav på avgasrening som tillkom 1989, vilket inte spelar roll för mig då bilen är årsmodell 1987.

Enda möjligheten som jag ser det är att utföra en turbokonvertering i något land där det är tillåtet och sedan flyttgodsimportera bilen till sverige. Det verkar gå att få vissa dispanser vid registreringsbesiktning av flyttsak.

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
det går säkert att bygga en "billig" Bmw med turbo, men....mycket vill ha mer ;-)

/Kristian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.