AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.474

Funderar på en e91 med xdrive och automat, har det varit mycket problem med dessa ?

Då jag letar efter e91 så har jag hittat ett bra exemlar med xdrive och automat, en 325 ix är det... Men frågan är, är automatlådorna och xdriven bra till dessa bilar? har dålig erfarenhet ifrån ix men då ifrån e34 (längesen) automatarna vet jag har krånglat en hel del på e39 (valde därför bort det när jag köpte min e39a för längesen)

Ris o ros tack
J3
155
J3n5
325i coupe -94 Daytona Violett
En på jobbet har e61 325dx med den nya växellådan (tror den kom -07?) Han verkar då vara helnöjd med bilen. Och den har gått snart 23000 iprincip felfria mil vad jag förstått.
J3
155
J3n5
325i coupe -94 Daytona Violett
525***
hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

Mig veterligen är automaterna så bra som man förväntar sig men att det ändå skedde en uppgradering i samband med faceliften (tror jag) och den lådan skall vara trevligare i karaktären (sägs det).

Som vanligt bara att provköra. Går den bra, växlar fint och inte har några hyss för sig så är det inget att tänka på. Men säkerställ att oljebyte sker.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Uppdateringen kom året innan faceliften. Köper du en 2008 har du "nya" lådan.

-------
//Lövet
Jag kollar på en bil innan lci, pga priset ..
Hade växellådan några svagheter innan den ?
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Årsmodell 2007 och tidigare har en automat som slirar mer, växlar långsammare, och drar upp förbrukningen mer. Men den är inte "dålig" för den skull. Den är lika bra som automatlådor var då.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.