|
|
|
|---|---|
|
Så här kan man också göra: Länk | |
|
jo jag såg den också tidigare idag i Automotorsports nyhetsbrev. Mitt hjärta blöder... /Anders |
|
| Ett härligt statement! Skulle uppenbarligen inte lämnat bandet till att börja med. Därtill sunt av honom att inte försöka kränga skiten vidare. | |
|
Undrar vad försäkringsbolaget säger om denna egenmäktigt sönderslagna bil, om de ens får nån ersättning....... /Peder |
|
|
Vill minnas att skadegörelse åsamkat av en själv eller närmaste familj ej täcks av försäkringsbolaget. Vore lite skruvat om man kunde få betalt för skador som man fått genom att själv dra en slägga i huven. |
|
| misstänker att ha redan har bytt bil, och de 30k€ bilen kan tänkas vara värd innan "behandlingen" bryr han sig inte om. Hoppas att han säljer den billigt till någon kompis-kompis. | |
|
Äsch, dussinbil. Den verkar rätt hållbar ändå. Blir bara "småbulor" trots storsläggan. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Citat" För maximal uppmärksamhet ska han reparera bilen – och slå sönder den en gång till. Nästa yxattack ska ske utanför tyska riksdagen i Berlin. BMW har ännu inte kommenterat protesten. Slut citat. Länk |
|
| Ligger snart på blocket via Litauen "M6 i mint condition" | |
|
Respekt! Tydligt statement! "Sverker Olofsson - släng dig i väggen". |
|
| Hade varit kul att bara lacka om den, och behålla bulorna.. | |
| Sani: ja. Rolla den mattsvart, och köra folkrace :) *respekt* | |
|
Det är nog inte bara en skruv som är lös där. Nej, man får inte ersättning för skador på en bil som man själv orsakar uppsåtligen. Man får ersättning för plötsliga och oförutsedda händelser. Att man tar en slägga och slår på bilen och att det då uppstår skador är varken plötsligt eller oförutsett. Att det blir skador på en bil när man slår på den med en brandyxa är något som på juridiksvenska kallas för "det anses ha ett klart kausalitetssamband". |
|
| Kanske jag som har missat något men det står väl ingenstans att ägaren ska ta ut något på försäkringen. Han är putt på BMW som inte vill laga hans defekta vara han köpt. Förmodligen har han pengar så det räcker och struntar i vad det kostar att antingen reparera den igen eller skrota den. | |
|
Han ville ju lyfta fram problematiken med BMW och dess service där det gör som mest verkan (och ev ont) och det är i media. Denna händelse har fått ex antal artiklar över hela världen, miljoner visningar på Youtube och sociala medier etc. Ingen bra PR direkt även om huvuddelen redan visste om det och upplevt det själva. En viss respekt till hans protest. Fight the power. Är också trött på att oftast i steg ett av en affär bli lovad det ena och tredje för att sen bli ignorerad när det väl gäller. Finns alldeles för många anställda runtom som borde tänka till på kundvård och syftet. Och angående hans ekonomi, en vanlig, människa, lär inte göra detta på sin egna bil, kanske någon annans som man har otalt med :-) |
|
|
Till er som inte förstår. Vad skulle han gjort med en trasig bil som företaget som byggt den inte vill fixa? Uppenbarligen är inte pengar ett problem och har man betalt dryga miljonen och blivit dålig behandlad så är det väl naturligt att bli förbannad och då slår man där det gör mest ont. Vad har försäkringsbolag med detta att göra?! Varför kommer det ens upp? |
|
|
Antar att försäkringsexperterna ovan har full koll på de italienska försäkringsvillkoren då det är där bilen är registrerad. Inte för att jag tror att man får ut något på försäkringen där heller men det är inget jag vet något om... Sen är det ju som flera skriver ovan att detta handlar om något helt annat än att få ut en ny bil på försäkringen... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.