|
|
|
|---|---|
| Jag letar efter en 325i E90/1 och har sett att det finns två olika sportchassi, S226A sportchassi och S704A M-sportchassi. Om nån har erfarenhet av båda varianterna så vore det intressant att veta om det upplevs stor skillnad på dom och gärna vad som skiljer rent tekniskt. | |
| Är det inte bara två benämningar på samma sak? Den ena med M-paket och den andra med "sportchassie"? Har inte hört talas om två olika sportchassie, inte ens för nya F3x, som också har den typen av förvirring. | |
| Jag är ganska säker på att S226A är kopplat till E46. Jag hade en 325ti 2003 m-sport och där hette sportchassiet just S226A. På pappas 323 1999 med bara sport-chassie var det S226A. På E9x har jag aldrig sett S226A utan då är det alltid S704A oavsett om det är en m-sport (P337/338A), en limited sport Edition (P7MSA) eller bara en med dynamic (P7RRA). I dessa paketen ingår S704A. Och jag har kollat på "rätt" många.... | |
|
Såvitt jag hört finns bara en variant på E9x ------- //Lövet |
|
|
Bilarna jag kollat på är såklart E90/1 eftersom det är det jag letar efter. Båda chassivarianterna finns enligt utr.listor på bilar jag kollat genom bmwarchiv.de. T.ex hade en LCI utan m-paket S704A och en -07 utan m-paket S226A. |
|
|
Kan det inte vara så att det ändrades vid facelift? Tidigare hette S226A och efter facelift heter det S704A? Det har alltså inte med M-paket att göra utan med faceliften. __________ Mvh Grelle |
|
|
Jag har sett båda varianterna före faceliften men på LCI-bilar har jag nog bara sett "m-sport chassiet". Fast jag har ju inte kollat så värst många bilar heller då... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.