|
|
|
|---|---|
|
Hej vill lacka mina fälgar i Stockholm och jag kan bara hitta Intera på Google. Dem tar 6200 kr. Lite väl mycket kan jag tycka. Någon som har tips? Har provat Plastic dip men det såg inte bra ut så jag rev av skiten. BMW FOR LIFE | |
|
Isaxons gör det snabbt och smidigt för en bra peng. Lämnade in en uppsättning helt nya 19" fälgar hos dem där en hade fått en transport skada. De kunde inte matcha färgen utan gjorde om alla (blästring görs hos . Finishen blev bättre än nya på dessa visserligen billiga fälgar. Länk |
|
| Det handlar alltså om pulverlack med klarlack över hos Isaxons! | |
|
Vad är en bra peng? ------- //Lövet |
|
| Under 3000 | |
|
Det var en bra peng. Bra tips, har också bara hittat Intera. ------- //Lövet |
|
|
Lämnade in mina 18" style 32 fälgar i förra veckan till Isaxons. Får se hur det blir, men det kändes lite svårt att välja rätt färgnyans. Man kunde enbart välja på 5st olika nyanser som visades på några plåtbitar som låg i en låda. Fälgarna ska blästras och lackas i pulverlack+klarlack. (Inga parkeringsskador på dem) Förväntad leveranstid; 2v. Pris;2400sek, ink moms |
|
|
Kunde hämta ut fälgarna redan idag. De såg mycket bra ut av vad jag kunde se. De var inslagna för att skyddas. I morgon hämtar jag ut dem hos en däckfirma med gummin på och då ska jag syna dem nogrannare. |
|
| Hur vart resultatet ? tänkte nämligen själv lämna in mina fälgar till dem | |
|
Hej, Resultatet blev väl helt okej för den pengen. Man ser små mjuka inbuktningar i färgen där de har hängt upp fälgarna vid lackeringen. Lite apelsinskals tendens på ytan och färgen blev som sagt inte riktigt i samma nyans som original. Är man kräsen så ska man nog ta hjälp av andra. Jag kommer tex inte lämna in mina entusiastbilsfälgar där. |
|
| Intera är ruskigt proffsiga. De gör alltid jobbet så att man blir nöjd, enligt min erfarenhet. | |
|
Lasse; har de gjort ordning dina m5-fälgar hos dem? Jag tänkte fixa en uppsättning till våren men nyansen känns svår att lösa. |
|
|
Ja, de fixade en uppsättning M5 E39 till mig. Blev perfekta. Först var jag inte helt nöjd med resultatet, och då gjorde om det så jag blev nöjd. Ser ut som nya. Billigast är de kanske inte (vet inte), men har bara lovord om deras service. |
|
| Perfekta är inte Intera men finns väl inte mycket välja på när man bor häruppe... | |
|
Om man gillar mattsvart....Har lackat massor av fälgar med Biltemas matt svarta lackfärg & färgspruta (kompressor) blir helt perfekt kostnad ca 20kr per fälg. Plasti dip litar jag inte på kanske för att tillfälligt skydda fälgar över vintern, men inget annat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.