AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.018

E32 el fel.

Bo
4
Boyan
528i -84
Hej!
Undrar om någon vet vad det kan vara för fel på min bmw 750-88.Elhissar,c-lås,instrument belysning,tank & temp mätare och varv räknare fungerar ej.när jag köpte bilen fanns redan felen så jag vet inte vad som har hänt.tror det kan vara nått relä eller modul.har kollat alla säkringar mm,men hittade inget fel.tacksam för alla svar och ideér.
Kolla först att all elektronik i instrument panelen är ok . om det är fel där kan allt möjligt spöka
Kolla denna länk så hittar du nog lite ideer.Länk

Det finns bilar och det finns BMW.
Mvh Björn
Glömde vart i sverige håller du hus?

Mvh Björn
ho
432
hombre
750iA 1991
hmmm människans optimism är glädjande MEN..
är det inte mera sannolikt att du har trasig tankarmatur, trasiga instrumentlampor, el-hissar och C-lås-enheter ?
El-hisserna ska iofs vara sällsynta fel, men övriga hör till helt vanliga fel på äldre E32.

Aldrig mer en rostig Volvo !
Paap Reeder
Hej!
Om Du btutit batteriströmmen måstei alla fall hissar och dörrlås "startas om" enligt rutin i instrboken.
MVH /// Paap Reeder
Bo
4
Boyan
528i -84
Okey.tack för alla svar,då har jag lite å kolla upp idag.Jag bor i Kramfors Dr Glimmer.
Hojta till om du skall in till s-vall så kan man ju titta lite skulle vara kul

Mvh Björn
Vad nu!? Vad menar du, Paap? Jag saknar instruktionsbok till min bil, och har för tillfället en miljon underliga elfel och fenomen knutna till elsystemet som dyker upp närhelst de behagar! Kan du hjälpa mig med en "Omstartsinstruktion" vore jag ytterst tacksam! (igår fungerade plötsligt inte c-låset...)
Här kommer ett sätt att starta om larmet och c-lås,Det är till 735 ia -90 men skulle tro att det är samma..

Ställ tändningen i läge 2
Ställ fjärren på den röda lampan på instrument panelen .
Tryck på knapp ett bakåt (från fjärr ögat sett) tills led dioden börjar blinka ca 2 sek
sedan är det klart ..
Om du har flera sändare måste man göra lika med dom inom 15 min och under den tiden får inte tändningen slås i från...
Ett tips är att koppla i från batteriet en stund innan du provar ...så blir den botad och inte vet jag men Prova att hålla in check kontroll knappen och håll den inne och vrid på tändningen och kolla vad som händer hehe...kan nog inte bli sämre
Kolla även alla säkringar du har ett antal under bak sätet och i lådan där under sitter ett gäng

Mvh Björn
Visst har du kollat säkringarna till vänster under baksätet också?Där sitter ju säkringarna till centrallås mm.

Sorry Dr Glimmer!
Jag såg att du redan hade påpekat det.

Bo
4
Boyan
528i -84
Tror nån att dom stora (svarta) boxarna som sitter under baksätet kan vara felet? för elhissarnas kablar går till en av dom och även c-lås.har kollat upp alla kablar till dom som har med elhissarna och c-lås å göra, å dom e riktiga.
Boyan skickade lite el cheman till dig hoppas att dom kommer till nytta..:)

Mvh Björn
Bo
4
Boyan
528i -84
Har fixat felet nu.det var en av dom stora boxarna under baksätet.allt fungerar utom instrument belysningen.någon som vet vad det kan vara för fel med det,har fixat ett nytt instrument hus men belysningen funkar ej,alla varningslampor å så fungerar men inte belysningen.
Har du kollat kontackten som är regler bar att den fungerar :)

Mvh Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.