|
|
|
|---|---|
|
Hej..Har blivit ägare till en bmw 745 e65 -02- 19000mil Jag kom över den billigt. Killen som hade den innan körde fast på vintern med den så han höll på gunga sig låss efter det så började lådan gå i felsäkertläge när du stod med tex D i utan gaspådrag, men det var bara starta om så gick det att åka och den växlade mjukt osv. Men sen hände något typ 2 månader efter att bilen bara dog? Verkstad kollade på bilen och konstaterade att soppa pumpen inte fick någon ström så dom drog en profesorisk kabel till plus på ciggarett uttaget. Sen har jag provat bilen och startat upp den osv då och då. Men du måste varva bilen cirka 1500rpm innan du lägger i D eller R då hugger det till och du åker iväg Men när du ska backa så kan du bara backa cirka 5 meter sen hoppar P i. sen så länge du har dragläge på bilen när du kör med D så funkar det utan problem?Men när bilen blivit varm kan man känna en lukt av bränd olja om man tex kört statskörning. och när bilen är i arbets tempratur så krånlar lådan mer du kan knappt använda backen då. Sen måste du varva typ 2500rpm innan du kommer i rull.. Jag har nu lämnat in bilen på en verkstad och bett dom byta olja samt filter i lådan men det blev ej någon skillnad??Sa dom. Generator är ok och sprillans org batteri. Men nu har killarna på verkstaden dragit av huvvajern så dom håller på försöker få upp huven så dom kan felsöka mera. dom felsökte vid oljebytet då kände v-lådan inte av att motorn var igång?? Samt att när jag låser bilen så börjar den larma efter 1min? samt suger den ur batteriet på typ 30 min fast lysen osv är av Sen när du spelar musik kommer det ljud från baksystemet men inte i framhögtalarna trots inställning? men trycker du på sos knappen funkar alla högtalare? Bilen Har haft täta oljebyten o mycket bytt på bmw. Men lådan har dom aldrig gjort något med innan. Obs gamla oljan var mörk.. Och jag behöver er hjälp nu för jag vill inte hålla på att kosta på bilen 10 till 20 tusen utan resultat,, Den har stått utan batteri över vintern som varit samt att nu när den börjat suga ur batteriet så har jag alltid lagt av pluspolen,Obs bilen har löstagbart drag kan det va något med kontakten? Ja skriv om ni vill ha mera info. Verkstan ska felsöka när dom får upp huven.. Tips på hur man får upp den? vajern har släppt i låsen ,en höger huvlås har dom lyckats pillat upp. :( Tacksam för alla tips och råd. Har sätt att det är litet oljelekage från servon men inget jag prioriterat fören lådan är ok- höger elhiss vajer är trasigt men inget annat vad jag vet.. Jag kommer uppdatera från början till slut! Sorry för min slarviga förklaring och stavningar :) Hoppas nikan hjälpa mig o lösa felet mvh | |
|
Besvarar min egna bok :) Felet i lådan va den så kallade plast grejen i mekatroniken.. sen bytte jag den o nu går motor och låda som en dröm. Har små fel att ordna som tex Larmet går när du låser bilen trotts nytt batteri i både dosan och bilen / riktigt bmw batteri. Sen läckage från dynamic driv slangarna höger bak vid bakhjulet. Det var där servo oljan läckte när man körde |
|
|
hej vad är plastgrejjen i mekatroniken? |
|
| Varför drar man fram ström till ciggaretttändaruttaget vad ska det tjäna till mer än att man har ström där. | |
| Hej! Intressant läsning. Jag försöker hitta en 745 och är lite fundersam kring plastkuleproblemet, tänkte höra ungefär hur mkt det gick på att få det fixat? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.