|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Beställde en ny bmw i fredags. Aldrig ägt en bmw innan så ska bli riktigt kul! Jag kommer köra med den mest i stockholm till och från jobbet och i jobbet och ibland resor fram och tillbaka mellan göteborg och stockholm, tror ni jag blir nöjd med den? Jag har bara haft arbetsbilar innan som renau traffic, nissan kubestar osv. Min spec ser ut så här: Utrustning, paket 337 M Sportpaket 2N3 17" M Lättmetallfälg Stjärneker 383 M 2PA Låsbultar 481 Sportstolar 4DL Accentlist svart högglans 4MR Interiörlist Aluminium Hexagon 704 M Sportchassi 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak ZCE Advantage Edition 302 Stöldlarm med fjärrkontroll 493 Förvaringspaket 507 Park Distance Control (PDC) bak 521 Regnsensor 522 Xenonljus 544 Farthållare med bromsfunktion 563 Belysningspaket 1CA Emissionskod 2TB Automatisk sportväxellåda med Steptronic 575 Extra 12 Voltsuttag 5DC Fällbara huvudstöd bak 663 BMW Professional Radio med CD 674 Högtalarsystem harman/kardon 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USBanslutning 6VB AG-kod 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll Utrustning, eftermonterad Lackförsegling bjuder vi på! Svart metallic och 16 aluminium fälgar med vinterdäck valde jag också. Fick hela kalaset för 318 900 + 14 000 för vinterdäcken, var en del rabatt jag fick men tycker ni det var bra förhandlat eller för lite av mig ? Var det bra utrustning jag valde eller borde jag tagit bort något tycker ni och valt något annat? Längtar så men verkar vara leverans vecka 45 enligt försäljaren.. brukar det ta sådan lång tid eller säger säljaren det för att inte göra en missnöjd om det tar längre tid? | |
|
Jag tycker det var bra utrustning och tror du kommer bli supernöjd! Jag letar beggad 120d och som krav för att jag ens ska titta på den så är det. M-sport, xenon, sportstolar, farthållare. Jag tror att dessa grejer spelar mycket in på andrahandsvärdet. Hade jag fått välja skulle det var Taklucka och Navi, Kanske keyless också. Men då rusar ju pengarna iväg. |
|
|
Grattis, fin spec på bilen. Tycker det verkar som du fått ett kanonpris På din bil. Hoppas dagarna rusar iväg, så du kan hämta ut din bil. |
|
|
Tack, En fråga, vad innebär egentligen M Aerodynamikpaket ? Sedan går det att fälla ner baksätena eller går det endast om man köpt dem där 40 20 40 baksäten för 2700 kr ? Ja hade jag kunnat haft mer att lägga hade jag valt taklucka och navigation, men kändes som det jag valt var mer värt än det då jag inte kunde lägga mer pengar på den än 319 000 + vinterdäck. |
|
|
M aerodynamikpaketet är det exteriöra delarna som du får med i ett M-paket. Alltså den annorlunda fronten osv. Jag skulle tro att baksätet endast går att fälla om man köpt till det... det kan vara en bra idé att lägga till de 2700kr enligt mig. __________ Mvh Grelle |
|
| Baksätet går galant att fälla utan det tillvalet delas 60/40 | |
| Glömde att gratulera till ett bra val av bil.Tror du kommer bli nöjd. | |
|
Tack, jag tror nog jag blir det med! Vad tycker ni, friktionsdäck eller dubb till vinter fälgarna? |
|
|
Grattis till nya bilen! Du kommer bli supernöjd. Har du bara kört traffic, kubestar etc innan är skillnaden enorm. Du kommer längta att få åka till jobbet :) Vad det gäller dubb eller dubbfritt så tycker jag valet beror mycket på hur man bor och hur man kör. Kör själv i Stockholm och har dubbfritt och fungerar klockrent så länge det inte är ren isgata. Dubbdäcket är ju såklart ett bättre alternativ överlag. Men i vissa stadsdelar inne i stan får du inte ens åka med dubb. Kanske bara är Hornsgatan fortfarande? Jag resonerar såhär att så länge jag bor kvar hyfsat centralt så kommer jag köra dubbfritt, men skulle jag flytta ut mer på landet så skulle dubb vara det ända alternativet. |
|
|
Tack det låter riktigt bra! Nu blir jag ännu mer sugen att få bilen... denna väntan.. Ah kör nog på dubb då, hornsgatan får man inte köra med dubb men kör inte allt för ofta så. Hoppas bara leveransen går lite fortare än vecka 45.. |
|
| Grattis, du har beställt en av de mest körglada bilar man kan köra till vardags (så länge priset ska vara rimligt). Automaten med 20d motorn är en suverän kombo, inte minst i 1-serien. Tror du kommer bli sjukt nöjd. | |
| Grattis till nya bilen! Det är inte utan att man blir grymt sugen på att åka till handlarn. Du verkar ha fått ett riktigt bra pris. Det enda jag skulle valt till är helljusassistans som funkar otroligt bra. Bor på landsbygden så jag har kanske mer nytta av just det. Än en gång stort grattis. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.