|
|
|
|---|---|
|
Hej! Multiremmen hoppade av för mig vilket resulterade att vattenpump och servo slutade fungera. Köpte ny rem och satte på den och servo och vattenpump verkade gå dock så går att peta lite på remmen vid rullen i mitten på bilden så ramlar remmen av. Den är inte så spänd dvs och den ska sitta rätt. Misstänker att det inte ska vara så lätt att peta bort den så någonting behöver bytas. Frågan är bara om det är spännrulle, löprulle, sträckare etc? Mekanisk eller hydraulisk? Bilen i fråga är en 325 -93 Hjulet i mitten av bilden -> Länk Min rem sitter inte sådär. Bild på min motor -> Länk | |
|
vilken längd på remmen köpte du? FAF |
|
| Har inte måtten i huvudet men den nya var lite kortare när jag jämförde mot den gamla. Så jag tror inte den är för lång iaf. Verkar snarare så att något har gått sönder så remmen blir för lång. Typ en löprulle eller spämmrulle etc | |
|
jag tycker att hjulet inom röda rektangeln har liten diameter jämfört med här: Länk eller här som i din tidigare länk: Länk har hjulet havererat? FAF |
|
| Ja precis, verkar som det har hänt. Kan man köpa det löst eller måste man köpa en spännare också och isf vilken? | |
|
kolla numren här: Länk här finns nya delar: Länk Men är inte säker på att hjulet passar Ska du byta spännare måste bygga om din spännare till hydraulisk för den mekaniska har utgått, om du inte köper en på skroten förstås. FAF |
|
|
Tog resrvdelsnr från sidan på den mekaniska spännaren och hittade den här: Länk Finns i lager så den borde jag kunna köpa om det inte bara räcker med hjulet som jag hittade på samma vis. Är det värt att byta hela spännaren även fast bara hjulet är trasigt? Mycket extra jobb? Bilen har gått 20k. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.