AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
39.524

N55 Trim, Frågor och Hjälp

Sida 4 av 4
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
tror inte de gör så mycket, jag brukar ligga runt 0.8 väldigt blandad körning
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
så störande att man inte kan redigera sitt inlägg... men

vad har du för bil?
sx
172
sx3
335i E92 -11
Logga in i vänsterspalten och uppdatera forumtråden så kan du redigera ditt inlägg. :)
Har en 335i 2011, 0,8 blandad stadskörning eller? dvs i innerstad med mkt rölysen och trafik?
Jag körde "långtur" från karlskoga till Stockholm så drog den 0,86, men då var det farthållare på 110-130
bj
9
bjorkman77
335i Touring 2010 M-sport N55
- Cobb AP V3 PTF pro-tune
- Alpina B3 TCU flash
- Bilstein B12 pro-kit
- M3 front bits
- M3 subframe bushings
Hakar på tråden jag med då eftersom att jag kör N55. Se min spec till vänster för mer info om bilen. Kan bara säga att när jag först köpte bilen så var jag "blown away" hur bra den gick, kom från en BMW 325i. Detta är dock inget mot hur bilen går nu. Stor skillnad blev det när jag köpte en Cobb V3 och körde deras OTS stage 1 aggressive map, märkte särskilt hur mycket mer vrid man fick. För några månader sedan så tog jag kontakt med Protuningfreaks i USA och fixade till en e-tune.
Detta är ett måste ifall du har en Cobb enligt mig. Bilen går så mycket bättre än med en standard OTS map och det känns även bra att du har en "skräddarsydd" map för just din bil och motor.
bjorkman77: Hur fixa du alpina mjukvaran?
sx
172
sx3
335i E92 -11
Roma: Kontakta Alex, han kodar Alpna programvaran på distans, kräver bara dator, kabel och internetuppkoppling. Finns tonvis med goda recensioner om honom!

Länk
bj
9
bjorkman77
335i Touring 2010 M-sport N55
- Cobb AP V3 PTF pro-tune
- Alpina B3 TCU flash
- Bilstein B12 pro-kit
- M3 front bits
- M3 subframe bushings
som sx3 skriver så vart det Alex på Alpine som fixade min. Han är kanonbra att ha att göra med.
sx
172
sx3
335i E92 -11
Ni som kör okattat, byter ni till varje besiktning?
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Hej

Har nyss införskaffat mig en F11 535iaT antar det är en N55 som sitter i den?

Vill förstås ha lite bättre tryck men jag fattar inte mkt av allt ni skriver här känns som rena hokus pokus hit och ditt. Har bra erfarenhet av Atechmotor seden tidigare men kan de uppgradera min N55 nu eller Schmiedmann kanske?

Förstår mig inte riktigt på det där med att skicka filer till USA mm:-) men annars antar jag att man kan köpa något likt denna eller som många nämnar? Länk

Vill egentligen helst trimma i Sverige men är det lika enkelt och kanske rent av billigare att handla från USA?

Vad med denna sullel den funka på min bil?
Länk

Tacksam för tips och råd. Kommer nog endast att byta programvara inte en massa annat det är mer en familjebil än en racer så att säga:-)

jo
5
jompa28
335xi touring -11
hallå använder denna tråd , jag har en e 91 335xi -11 n 55 motor , har varit på tuningchip å fått den om optimerad men inte tyckte jag då att de blev nån större skillnad , nån fler som har erfarenheter om dom ,, dom lovar en topfart på 300 å 395 hk , 545 nm , bilen borde ju gå som fan , har testat lite 263 i topfart å 14,07 sec , 166 slutfart på 402 meter inte den bästa starten men de är ju vad en origenal 335 gör bra svar uppskattas , har även kollat turbo trycket å den laddar 0,8
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jompa:
1 prestanda och laddtryck låter som originalbil. Alltså har dom inte lyckats optimera din bil.
2. Normalt brukar man inte kunna klämma ur mer än 370 hästar ur en n55 utan större uppgraderingar så som större turbos exempelvis. Alltså låter det närmast som att tuningchip försökt lägga på n54ans trim på din n55. Funkar inte....

När du har ett riktigt trim på märker du skillnad ;)

/DJ
jo
5
jompa28
335xi touring -11
bmw-dj
hmm dom påstod att laddtrycket standard låg på 0.5-0.6 ,, ja man borde ju ha märkt en väldig skillnad på bilen ,, nu återstår ju bara problemet att få pengarna tillbaks, tänker ju inte betala får något jag inte har fått tack för svaret i alla fall , kanske är bättre å köpa jb4 eller vad rek ni för något
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jompa:
Jag kör med Cobb och tycker det är kanon men jb4 är väldigt utbrett och verkar fungera grymt bra också.

/DJ
br
53
brocco
740iA -99
Galaxy diesel -08
535i (f10) -10 manuell
Hej,

Ni som har trimmat era N55:or, har ni behövt ändra elektrodavstånd på era tändstift ?

Enligt vissa utländska sidor så ska man minska elektrodavståndet till ca 0,25mm.
Detta gäller tändstift bosch zr5tpp33s, som ska va till N55-motorn.

Ämnar nämligen o byta till nya stift snart (5000 mil har de gått), då jag kommer att klämma ut mer effekt. Bilen är fortfarande original.

Mvh Brocco
ch
49
charmas
F32 435i XDrive M-sport -14 MPPK, MPE
Hejsan.
Jag har en fråga. Imin tidigare bil (E92 335i med N54), Hade jag BSR-trim steg1. Nu har jag en 435i med N55, som jag tänker montera MPPK i.
Jag skulle vilja veta om någon har haft dessa två alternativ och tala om skillnaden i körkänsla.
Kort sagt: Vilken gav bästa kicken?

Visa användare
264
thuveson
335 M-pkt e92 2008
H&R 50/25-Eisenmann-Cobb AP

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 07
"Vardaglig trotjänare"
Lite OT men, ni som har flashat lådan. Vad finns det för bieffekter med det?? Jag funderar på att maila Alex. Tycker min låda växlar lite slött.

* Vad exakt är det flashan gör med lådan?
* Slitage på koppling/momentomvandlare?
* Vad händer, " den växlar snabbare" mer hårt o aggrerssivt eller snabbare fast lika mjukt.
Någon som är sugen på en performance dämpare med 8800 mil till våren? Aär sugen på ett helsystem feån akrapovic, 335 e92 rwd, låter riktigt gött men är sugen på mer ljud😳😊
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.