|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Eddie: Gör ljuddämparen mycket för bullernivån? Har väl tänkt mig göra typ samma. Vad gör Chargepipen för skillnad? Vad ligger du på i effekt? |
|
|
Nej det gör jag tyvärr inte, jag håller till i centrala malmö, jobbar vid Jägersro. Vad heter du på garaget OB ? |
|
|
OK, då rullar det några fler snygga grå 335 E92 i trakten. Får se om någon annan läser tråden och reagerar. Heter OB där också, dock inte lagt upp något om bilen. Ska se om jag tar mig tiden under hösten :) |
|
|
Performance ljuddämparen öppnar verkligen upp ljudet ifrån våran motor ! När jag köpte bilen vart bara Performance ljuddämparen monterad ! Riktigt gott ljud när man drar på fullt annars lugnt, nu med okattad DP och PE Avgas låter det rätt mysigt och gott i stan men när man stampar så låter det helt sjukt :D Alla på bimmerpost och likande tycker Okattad dp och PE avgas på N55 är den bästa kombinationen. Och jag håller med :) Chargepipen gör väl ingen direkt skillnad på effekt, kanske något ynka men våran original är i så dålig kvalité så ifall man höjer laddtryck och moddar så spricker och släpper skiten ! Därför skall den i princip bytas först när man börjar trimma lite hårdare. |
|
| Vi som kör N54 brukar uppgradera våra återcirkulerande dumpar när man byter chargepipe. Vet att det ser annorlunda ut på N55 ang. pipan men byter ni inte dumparna också? | |
| okattad DP är redan uppe på att köpa listan =) Hittade en 5" som jag var lite sugen på. Ang ljuddämpare så har jag inte bestämt mig. Ena sidan är ju att det låter jävligt gött. Sen så kör jag ganska mycket och orkar inte med allt buller när man ligger och kör långt. | |
|
Vi byter inte dumparna, Chargepipen på N55 är bara en lång plastbit typ med dålig kvalité :P Därför är det lätt och lite billigare med en N55 Chargepipe :) 5' måste vara riktigt jävla stort, Med min 4 så blev det tight och fint, blir riktigt tight med en 5 ! Men det går ju säkert ;) Jag har min som vardagsbil och pendlar till Höllviken 4 dagar i veckan och körde till Linköping för 2 veckor sedan, ljudnivån är helt acceptabel enligt mig. Man kan snacka och höra musik liksom. Men ja, vill du ha det tyst och skönt så kör med original dämparna enligt mig. |
|
| Grattis till den konstruktionen av CP grabbar ;) | |
|
OB: Kan har varit min bil. Jag rullar förbi där varje morgon/kväll. Tog en hel hög med kort nu efter senaste rekonden: Länk /Marcus |
|
| Inte helt orimligt. Din ser ganska original ut förvisso men svårt att notera detaljerna när man passerar rullandes. Har du gjort något kul med bilen? Är diffusern original eller klarlackad i efterhand? | |
| Nix, som du säger helt original, förutom m3 läppen på bakluckan och svarta njurarna (och PPK men det syns ju inte :-) ). | |
| Snygg oavsett :) | |
|
Nån som vet hur avgasvärdena blir när man byter till okattad downpipe? Då tar man väl bort den enda katten? |
|
|
Vad jag har fattat så sitter det en kat under bilen också. Tror ändå att man klarar HC värdet om bilen är varm nog =) |
|
| en snabb fråga..... finns det något värde i en N55 motor? helt fungerande alltås, vad tror ni man kan få en sån för? | |
|
Självklart finns det ett värde, många som bygger rejs/banbilar letar kanske mer efter n54 eftersom de är mer trimbara men å andra sidan sägs det att n55 väger ganska mycket mindre. Jag vet inte riktigt vad de kan gå för men en av de som finns på bildelsbasen är i alla fall listad för 35000:- så ta det som en indikation. /DJ |
|
| berne, vad har du nu i kikaren? M5 V10 i din 135? ;) | |
|
OB: Nja har la tänkt att kanske sätta i en S65 motor i... men dom är ju inte lätt å hitta.. å framförallt inte billiga:( V10 tror jag blir väl stor att få i... men vem vet det kanske kan gå. har sån beslutsångest om man ska behålla bilen, eller sälja den..... vill så mycket med den, men inte min plånbok:( |
|
|
V10 kan nog gå, har sett 1M med V10 bl.a. Vi har givetvis alla syn på saker, men jag hade inte lagt pengar på att sätta i en S65 som saknar större potential än din nuvarande motor. Såfall kan du likväl sälja bilen och köpa en trimmad N54 - beroende på dina ambitioner. |
|
|
S65 har ju iofs mycket potential om man monterar kompressor på... /DJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.