|
|
|
|---|---|
|
Vad ska man bjuda för en BMW 328 E46 årsmodell 1998. Svensksåld som har gått 14000 mil. Fina 18 tummare och mkt utrustning. Verkar vara i kanonskick... Säljaren (privat) begär 180 000:- men vill ha motbud, vad ska man bjuda? Jag är inte desperat utan vill göra en bra affär. Tacksam för hjälp /Fredde | |
| 160.000:- låter vettigt om det är en -98. | |
|
Den har ju gått rätt långt vilket drar ner lite. Mycket utrustning och fina 18-puckar.... Ja, 160' som LME säger låter vettigt tycker jag också. 180' är lite för högt pris iaf.. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Miltalen drar ned priset till ca 170'. Motsvarande på 5-6 tusen mil skulle nog kosta ca 215' privat och 235' hos handlare. Import eller svensksåld spelar ingen roll sålänge full ägarhistorik och dokumentation finns. Ofta bättre skick på tysk-körda bilar. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Erito tar du inte i lite nu? Skillnad på 45kkr för 7000-8000 mil extra. Och en importbil ska vara billigare än motsvarande svensksålda om de är i övrigt jämförbara för att marknaden anser detta, rätt eller fel? (Jag åker själv importbil och är mycket nöjd) Kan det vara så att din 328 är importerad och gått 5-6000 mil? |
|
|
BjörnB: Det jag ville säga var väl att det kan skilja en hel del. Jag säger inte att det BORDE skilja 40 KSEK på 8000 mil, men det gör ofta det.... 10 KSEK per tusen mil. Att sedan svensksålda skulle vara dyrare är ju upp till köparen. Åker precis som du importerat och är mycket nöjd (en ägare i Tyskland). |
|
|
Tackar för svaren. Lägger nog ett bud på 160-165 000 sen är det bara att hålla tummarna. /Fredde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.