AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
21.141

Vilka köper 1-serien?

Sida 3 av 3
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

1M coupe , gift o 42 år samt en dotter på 12 år.
Bruksbilar volvo v70-00 samt audi a4-99 och firmabil vw transporter-09.

Med 1M kör man ifrån det mesta om man nu vill det!!
Vi (2vuxna 4barn 1golden) har rullat Cheva Trans Sport i många år.
Nu var det dags att skaffa en bil(till) då det oftast bara åker 1-3 pers åt gången.
ÄNTLIGEN fick jag min sambo att sätta sig i en Beemer, hon blev fast.
(Bra mkt mer kvalitetskänsla än andra lika billiga småbilar i samma bilhall)

Bränslekostnaden blev för OSS bara 1/3 per mil, vilket betalar både köp
och försäkring. Inte sämre blev det när skatten damp ner i brevlådan, 1200:-.
Vi e supernöjda!

Pierre

Seastreams Garage i Stockholm
ju
84
jungleland
BMW M140i man
130i, e81, sambo 26 år.
Ägde tidigare 320iT, men ville ha en mindre och roligare bil då jag inte använder bilen dagligen.
Pendlar i firmans VW Transporter.

130i har en juvel till motor, fartresurser som en e36 m3 3.0 och senaste långkörningen Varberg-Gävle drog den 0,71 l/mil uträknat vid pump.
Den är förvånansvärt bekväm och rymlig. Bästa bil jag har haft!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Förstår inte att man väljer en 1 serie före 3 serie, då prisskillnaden är obefintligt mellan de 2. Är man över 180cm på förrarplatsen kommer endast barn under 12 kunna sitta bakom föraren. Bilen är alltså 2+2 sitsig
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Marin: Mer körgläde i 1an samt mindre och sportigare "look". (gäller E87 vs. e90)
Sen sitter ingen bakom en fullvuxen förare i varken 1- eller 3-serien.
Men inte många har väl heller förespråkat 1an som familjebil...

Jag skulle ställa mej frågan, varför väljer nån som inte återkommande är fler än 2 i bilen 3an före 1an?
Det finns ju ingen vits med en onödigt stor bil.

(btw, fullvuxen man = minst 190cm och 3-siffrig vikt :)

/Jonas
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Valde 3-serien då jag inte riktigt fixar designen på 1-serien. Givetvis en smaksak, men bara en mamma kan älska den hängbukslinjen. Sedan sitter 4 vuxna helt ok i en 3-serie och kombiutrymmet är inte dumt att ha.
in
14
inputgain
118d M-sport -14
Kan meddela att jag sedan ett par veckor kör en 118d, M-sport, Valencia orange.
Mycket nöjd!
da
280
damaen
M135i xDrive
Grattis!
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Kul med Valencia Orange - färgen!
Även om jag tycker att "min" Sparkling Graphite Metallic är förbaskat snygg så är det roligt med lite mer ovanliga färger! Svart, grått och vitt är ju ganska vanliga om vi säger så...
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
40 år gammal med tre barn och en VW Sharan för de stora transporterna. Kör en 125i coupé som måste vara en av bilvärldens mest underskattade/glömda bilar. Ett litet unikum. Ser fram emot varje åktur.

/m

Mina bilar:
Länk
Vi ägde en 130iM 5d från -08 till -12.
Frun körde med mestadels en liten knodd, dvs barnstol, barnvagn mm
Gick alldeles utmärkt!

München
Tycker nog att en bil i Golf-klassen bör erbjuda bra plats för 4 fullvuxna och det gör knappast 1-serien, som även jag tycker kan liknas vid en 2+2 sistig bil. Den är helt enkelt otidsenligt trång. Håller därför med om att 3-serien ger mer bil för pengarna. Synd, för designen tycker jag hör till BMW:s bättre.
ki
3
kividiot
118d M Sport -14
Fick min 118d M Sport i Estoril Blue igår, väldigt nöjd. Skön att köra med automatlådan.

Tycker det är ok med plats, efter att ha ställt förarsätet för mig själv (180cm lång) så kan jag sitta i baksätet oxo :)
Sa
134
Samson
M3 E90 BMW Cup projekt
530d -18
i3S -19
Cayenne Turbo -11
Det var värst vad det gnälls på utrymmet i 1-serien.
Vår M135i rymmer i alla fall bakåtvänd barnstol i baksätet utan att man sitter speciellt dåligt framför. Jag upplever F20 som rymligare invändigt än den E46 touring vi hade tidigare. Funkar alltså ypperligt även med vuxna i baksätet. Är normallång (184 cm).

För att hålla oss till topic: 35 år gammal med fru och 2 barn (5 resp 2 år gamla) där bilen ska tjäna som "lämna/hämta dagis"-bil men även som "vardagsnöjesbil". Bilen har ersatt en Mini Cooper S då vi var i behov av andrabil med bakdörrar.

Mvh Johan

Mvh Johan
Bo
195
Borgenscalle
VW Passat TSI - 18
Älskar min etta men det är en trång bil. Bara kortare personer kan sitta i baksätet och lätt den krångligaste standardbilen att komma i och ur jag varit med om. Aygon upplevdes rymligare.

30-typ och sambo.
To
2
Tornare
530d touring -05
Skaffade nyligen mej en e87 130iM 5d. Supernöjd med allt, riktigt rolig att köra och med M-paket på tycker iaf jag att den är rätt snygg! En sportig liten stadsbil som funkar minst lika bra för långkörning. Då jag är ganska lång kan det bli trångt i baksätet men åker sällan fler än två i bilen ändå. Är 23 år och bor själv, använder bilen mest som en nöjespryl :)

gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Bra val Tornare!
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Frun kör oftast vår 120d. Det är mest hon och barnen på 6 och 8 år som åker i den. Ibland byter vi bil. Vi pendlar bägge två så det blir en del mil. 2500 mil/år för ettan och 3500 mil/år för femman.
Di
16
DiscoKaj
118d -2008
318 iC-91
44, Suv, 318 cab och två barn.
Detta är andrabilen. Vissa bilar ska det vara kul att åka och handla med. Så är det bara. Gillar den hårt redan. Vi har bara haft den i några dagar nu
118d är skitmycket kul för pengarna när det rullar ca 2000 mil per bil i familjen.

Åk före ni så väntar jag därnere.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.