|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Kaffeh: precis! Jag, 38, typ?, gift, 1 barn, plus ett till om 2? dagar. Körglädje! Takbox kan man skaffa, utrymmena räcker - det är ju en "sportkombi", om man fäller sätena. 4 lagom små människor får lätt plats. Vi bor i halvstor storstad (Göteborg, änna), så bilen används inte dagligen av alla, samtidigt. Typ bara jag som kör, kanske med lillan i. Frugan cyklar och spårvagnar sig fram. |
|
| 26 bast, sambo, inga barn, bor i Göteborg. Ville ha en rolig bil som gick hyfsat billigt, och som kändes lite "premium". Har haft den i snart 2 år, och är väldigt nöjd med den. | |
|
Göteborg här med.. haha. Så, göteborgare med ett eller inget barn är den stora kundkretsen då? |
|
|
Jag köpte min i Göteborg :) men bor längre söderut längs västkusten. Jag köpte min för att jag inte behöver bil till och från jobbet utan ville ha en rolig men praktisk bil till allt annat... och rolig är den definitivt! |
|
| 1-serien är klockren :-) | |
|
Jag är 54 år och har alltid sagt att jag vill ha en BMW innan jag lämnar in... Har de senaste åren veckopendlat 20 mil bort och såg möjligheten att ta ut en tjänstebil som inte skulle kosta skjortan pga alla tjänstemil. Det blev en 118d (F20) som jag trivs alldeles förträffligt i. Jag är 192 cm lång men sitter ända väldigt bra i den sportstol jag har med alla inställningsmöjligheter. Däremot får ju ingen normallång person plats bakom mig... Frgan och dottern kan dock utan trängsel sitta bakom varandra. Vi har en Volvo S80 som familjebil, med takbox, drag etc - så det slipper jag tänka på med BMW:n Jag ser BMW:n som min egen lilla leksak och som familjens andrabil. //Uffe |
|
|
"Jag ser BMW:n som min egen lilla leksak och som familjens andrabil." Instämmer till fullo i detta gällande min 130. /Jonas |
|
|
Är 40 åroch 2-barn pappa och bor i bästa storstaden i syd. Har en F20 118D -12 som jag gillar stort. Detta är "min" bil och i familjen finns även en Volvo V70 -10 Gillar ettan starkt. De är få mindre bilar man sitter bra i även om man är närmare 190 |
|
|
32 år, singel. Finfin kärra som jag och dåvarande sambon köpte för drygt två år sen. Grymt nöjd med bilen, som är kvar i min ägo trots litet bilbehov nu. Men bra kombination av smidig och kul stadsbil som även är bekväm och skön på långfärd var nog huvudanledningen till att vi köpte. Fick övertala sambon, som nästan direkt blev överförtjust i bilen. Mvh /Martin |
|
geradeaus |
"Jag ser BMW:n som min egen lilla leksak och som familjens andrabil." Instämmer till fullo. Två barn gör att Passaten behövs också.. |
|
Vi är på vår tredje etta i familjen och den har hela tiden varit vår andrabil. Trots det så rullar den ca 2500 mil om året. Jag har hittills inte lyckats smälta den nya designen så det blir en annan modell nästa gång. En fyrserie hade ju varit kul men mer realistiskt är väl en 320d. |
|
|
Finns det nåt naturligare val att välja än en 1-serie? Gjorde det själv då jag efter många år och tillika bilar äntligen bestämde mig (oss) för att satsa på en en sprillans ny bil. Nu var det bara jag och huskorset kvar att förflyttas. Samtliga ungar utflyttade, samtliga kör (körde BMW sen tidigare) BMW, och valet var därför helt självklart. Det blev en ny 116i Titansilver (-11) med 17" och goa svålar! Hur rolig som helst kärra! Perfekt för 2 pers i storstan, snabb, snål, smidig och jävligt rolig att köra i alla lägen!! Fäll ned baksäten och vips har du hur stora utrymmen som helst. Dold dragkrok och båten åker med på kroken varje vår ner i havet och upp på hösten utan några som helst problem. Är 185 lång och får utan problem rum med gott om utrymme bakom ratten. Nä, det öär ingen tvekan, min nästa ny biul blir en till 1-serie.Ny karossen men den här gången blir det absolut en 120i istället. Köp och njut av en "sportbil" in spe! Haddock |
|
|
Jag är 50+, utflugna barn och hunden har tagit slut, kör 4-6000 mil om året. Jag har beställt en 118d xdrive med lite grejer, bla dragkrok om jag behöver mycket grejer med mig. Jag köpte den för att jag tycker att den är snygg, rolig att köra och för att drar lite soppa. |
|
|
36år, 2barn. har den som extrabil/pendlarbil. Familjebilen är en XC90. Mvh Henrik |
|
|
Tycker det är mycket äldre damer som kör 1-serier. Speciellt CABen... =/ Haha! Jag har själv en cab & 2 döttrar, thats is. =) |
|
|
Nyss fyllda 33 år. :) |
|
|
singel 45år jag köpte den för den låga bränsleförbruknigens skull när jag kör 10/dag. Men det är ingen bra vinterbil. |
|
| 53 årig man med utflugna barn. En 118D - F20 räcker länge till mig. Och så länge den har dragkrok så kan man alltid hyra släp om det behövs. Älskar automatlådan och 143 Dieselhästar räcker länge till den lille bilen. Faktiskt inte mycket som skiljer i framsätet om man jämför med den dyrare 3-serien. Inte många som tror mig när jag berättar att det är en skattebefriad miljöbil ;-) | |
|
Jag var nere och provsatt en likadan som jag har beställt på lunchen och med minnet att den var betydligt mindre och trängre än min E61, blev jag lite positivt överaskad igen, hur rymlig den är i framsätet... Jag ställde in den så att den passade mig i framsätet och provsatt baksätet och det funkade fint. Jag saknade dock det utfällbara armstödet i baksätet, kanske sitter i min beställda. Jag är 1,80. |
|
| 34 år här med sambo på 33 år. Vi köpte vår 135:a för 3 år sedan då vi såg inte nyttan med en större 3-serie. Varför ha större bil än nödvändigt? Bara nackdelar med det anser jag. 1-serien är en jäkligt kul liten bil! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.