|
|
|
|---|---|
|
I modeller med sportstolar, finns det isofix fram eller har sportstolar aldrig isofix? | |
| Kan tillägga att min fråga gäller årsmodell -12 och framåt. | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Min E87 120i -06 har sportstolar (S481A) och bilen var även utrustad med isofix (S470A) och där fanns även fästen i framstolarna. Det kan man även se i reservdelskatalogen. Men för andra generationens 1-serie (som frågan handlar om) kan jag inte se något om detta omnämnt för framstolar, varken i broschyr eller reservdelskatalog. Säkrast är att du hör med BMW om detta och följ gärna i tråden upp vad som framkom :-) |
|
Min E87 130i -07 LCI har sportstolar utan ISOFix fram men ISOfix bak... Tror att det har med tillvalet "nyckelavstängning av airbag" att göra. Ingen nyckelavstängning (som i mitt fall) = inga ISOfix fram. /Jonas |
|
Har heller inte tillvalet "nyckelavstängning av airbag" - men det kan ju ha ändrats till LCI'erna. När jag tittade i reservdelskatalogen på LCI'erna kunde jag inte se något som helst tillägg till stolarna som gällde isofix. Det kan väl inte vara så att för LCI'erna kan man inte få isofix fram? Låter inte rimligt. Sååå, är det NÅGON som har en LCI och har isofix fram? |
| Yes, det finns i min tillsammans med avstängning av airbag. | |
Tog mig en titt på min bil och kan se på passagerarsidan och i taket att jag har tillvalet "nyckelavstängning av airbag". Så det är nog som "azkikr" säger : ingen nyckelavstängning = ingen isofix fram Fast jag kunde inte se i min utrustningslista att jag hade tillvalet "nyckelavstängning av airbag" - så hur ser man detta utan att fysiskt titta efter det? Såhär ser min utrustningslista ut: Options S1CAA Selection of COP-relevant vehicles S249A Multifunction f steering wheel S2MGA BMW alloy wheel, M double spoke 207 P337A M Sports package S339A Shadow-Line S428A Warning triangle and first aid kit S442A Drink holder S470A Isofix-System S481A Sports seat S494A Seat heating driver/passenger S4MGA Int. mouldings aluminium glacier-silver S502A Headlight cleaning system S520A Fog lights S521A Rain sensor S534A Automatic air conditioning S540A Cruise control S662A Radio BMW Business CD S704A M Sports suspension S710A M leather steering wheel S715A M Aerodynamics package S775A Headlining anthracite P7AXA Advantage + Sport Package M S842A Cold-climate version S850A Additional Export tank filling S863A Dealer List Europe S885A On-board literature, Swedish S896A Daytime driving lights S8SPA Control unit COP S9AAA Outer skin protection Standard equipment S321A Exterior parts in vehicle colour S411A Window lifts,electric,front/rear S548A Kilometre speedo S851A Language version German |
| Jag har nyckelavstängning med ingen iso-fix i stolarna. Bara i baksätet. | |
|
S470A är isofix i passagerarsätet och med det kommer nyckelavstängningen. Men Haas, har du verkligen inga byglar om du kikar i stolen? Sitter ganska djup ner. Det är inga luckor som i baksätet. Baksätet har haft isofix länge, iallafall sedan 2003 som i min 325ti. |
|
@kris : Aha, tack - det förklarar det hela. Har ju mest hållt på med E30 och E34 och där fanns det minsann inga isofix :-) |
| Sorry, visst hade jag det även i passagerarstolen. Kände rätt slarvigt första gången. Trodde inte dom skulle sitta så pass långt ner. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.