|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vart man kan byta den lite billigt??? Hos BMW ska dom ha 10 000:- och det är det inte värt..... Bilen är en 325 -93:a. Har hört att det är mycket specialverktyg som behövs.... Så det är nog inget man ger sig på själv. Mange | |
packe325 |
Från det ena till det andra hur långt har bilen gått ?? |
|
Bilen har gått 15 000 mil (Enligt mätaren)Sen vet man ju inte hur långt den har gått annars.... Mange |
|
|
Från det andra till det tredje: Varför ska du byta den (då man normalt sett inte gör det)? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
För att det rasslar om den... Normalt sett brukar man byta den då.... Har jag inte rätt?? Mange |
|
|
Jag menar inte att du gör fel i att byta den om den är dålig. Vill bara göra dig säker på att du börjar i rätt ände. Så dålig kamkedja efter 15000 mil låter för mig mycket ovanligt. M50-motorn som du har "rasslar" en hel del, spridarna kan ge ett riktigt surr som ibland kan tolkas som kedjerassel. På tomgång kan lyftarna ticka lite om fel olja används. (med fel menar jag en olja som inte passar motorn i fråga efter dess skick). Till sist kan en lösning kanske vara att bara byta kamkedjesträckaren. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Joo men jag är 99% säker på att det är kedjan. Låter mest där framme... Och bara byta kedjesträckare är det ungefär lika mycket krångel som att byta kedjan med?? Mange |
|
318 iS M3 |
Jag hade en 320 -92 och det var samma problem med den. Det var sträckaren och inte kedjan. Vill hålla med Anders S därför att man kan tro ibland att det är nåt fel fast man inte vet "vart". Hör med lite lokala verkstäder för info om kedje byte om det är så att du ändå vill byta den. Lämna den inte hos BMW. ´ Lycka till. "Kör BMW Så åldras du inte" |
|
Hur mycket gick det på att bara byta spännaren?? Man får väl hoppas på att det bara är det... Mange |
|
318 iS M3 |
Jag betalade cirka 2000 kr och det var en kompis som bytte åt mig. "Kör BMW Så åldras du inte" |
|
Okey... Det va ju inte så farligt mycket pengar. Man får tacka =) Mange |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.