AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.391

Bilramp biltema kommer jag få upp bilen e90 m sport

po
457
pompa_kumla
Bmw 330 E90
Hejsan tänkte byta olja och sådant lätt själv får jag upp bilen utan att fronten slår i min är lite sänkt m paketet Länk
po
457
pompa_kumla
Bmw 330 E90
Dessa klarar 5 ton ser bättre ut frågan är kommer jag under bilen Länk
Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Om du inte kommer upp på biltema ramperna kan du lägga en bräda på varje ramp halvvägs upp och förlänga rampen lite.
po
457
pompa_kumla
Bmw 330 E90
Okey läste på garaget att dem kan ge vika nån som testat ?
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Jag har biltemavarianten, väldigt svåra att komma upp på, och egentligen inte gjorda för däck bredare än typ 185...

/Jonas
po
457
pompa_kumla
Bmw 330 E90
Hej tror ni man kommer under bilen för att nå oljepluggen med den här rampen bilen är m paket Länk
Som Micro skriver bara lägga bräda om de kniper.klarade o få upp min sänkta Corvette me den varianten. har även utan problem fått plats me 295 utan problem. oavsett jobb under bil rek o slänga under nått under bilen typ ett hjul. Billig livförsäkring
sO
91
sOFFe
X5 40d -11
Den enda bilen jag haft som kunna köra upp på Biltemas ramper utan plankor är X-trail så räkna med att behöva plankor.

Bilen står stadigt på dessa ramper och det ska inte vara något problem att komma in under bilen för ett oljebyte med bilen på dem.

Att ramperna är smala spelar ingen roll, se till att köra upp mitt på däcket bara.
Ba
328
Basilika
E39 530im
Varför inte satsa på en (eller två) höglyftande domkraft, samt pallbockar?
bl
270
bluetrain
x3 msport
Eller så gör du det enkelt för dig och köper en oljesug och suger upp från hålet m oljestickan. Tex med Länk
Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Nackdelen med en oljesug är att man inte får bort eventuella rester från oljetråget.
Tar du bort oljepluggen så rinner den mesta skiten bort med oljan (om det nu finns något utöver oljan)
Oljestickan? B-)
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Har haft ett par Biltema ramper i 10 år, har använt dom för 2-tons klumpar som E38 m.m.

Fungerar bra om man har några brädor, annars tar det i och rampen kasar framåt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.