|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Fredde: Tror verkligen inte att polisen ser hårdare på hastighetsbrott än andra "riktiga" brott. Men som du förstår mycket väl så kan inte polisen bara välja att ignorera alla brott som inte är mord eller våldtäkt. Hastighetsbegränsningarna finns ju där av en anledning. Om du nu är medveten om att du jämt om ständigt kör för fort så tycker jag inte heller att du ska komma och klaga på att polisen gör sitt jobb. Även om du uppfattar polisen som ett "svin" så tycker jag ändå att du får skylla dig själv när du medvetet begår ett brott. Hur tror du det skulle se ut om alla körde 120 på en 70-väg? Om du tycker att DU har rätt till att göra det så borde ju alla andra också få göra det? Och då ska polisen fortfarande inte bry sig? Tycker du har ett litet lustigt resonemang... |
|
|
Fredde He he, jag lider av samma åkomma. Var längesedan sista boten nu. Hade 3 sidor i registerbelastningen om fortkörningar som mest, 5ggr har det blivit återkallat kortare tider. Sista boten var faktiskt gällande dimljusen. Alla kör vi för fort. Håller fullständigt med vad gäller tätbebyggelsehastigthet o landsvägsfart. Mvh Jonas B |
|
|
Här i Växjö såg jag att de fått in målade Mercor med. Bra arbetsplats måste det vara. Kanske ska sadla om........ Mvh Jonas B |
|
fredde 7 |
som jag trodde skulle jag få lite påhopp och moralkakor, det hade jag räknat med. Men grabbar, ni som kritiserar. Ni kan väl lära er läsa? Jag har inte skrivit någonstans att jag beter mig som en skitstövel, eller pubertal 15 årig moppesnubbe. Jag är inte dummare än att jag om jag måste kan koppla på charmen för att slippa böter eller få det nedskrivet. Men vad jag tycker är en helt annan sak. Sist jag blev stoppad var det en konstapel som mätte min däckstemp, Vidare föreläste han för mig hur farligt det var att köra så fort som jag gjorde, han sa vidare att han ville göra allt för att omhänderta mitt körkort. För honom var hoppet ute, Hade inte hjälpt att vara trevlig. Som tur var lyckades han inte ta "fortköraren" på bar gärning utan han hann först ikapp långt senare. Det var då han misstog mig för att vara fortkörare;) och började föreläsa och dryga sig. Som tur är så lever vi i Sverige och få oskyldiga blir dömda. Verdi skriver ngt om att om man är med i leken får man leken tåla.... Skrev du det som kommentar när två poiliser blev mördade av tre psykopater i Malexander också? Verdi jag vill inte vara med i ngn lek, Vill dock komma hem i skaplig tid utan att få ngn obstinat paragrafryttare efter mig. |
| Så hastighetsbegränsningar bör inte gälla dig, alternativt fri fart för alla. är det vad du försöker säga Fredde? Tror dom andra tar dig för pubertal eftersom ditt resonemang är på ganska låg nivå. Men visst har väl dom flesta reagerat i affekt i liknande situationer och givetvis tycker jag att man får ha en reaktion. Men att sitta och resonera på det här sättet, när känslorna lagt sig, blir bara löjligt. Inte värdigt en vuxen karl... | |
fredde 7 |
gusviga..: Du får tolka mina rader hur du vill, Förstår du inte vad jag skriver så skit i att kommentera också. Åter till topic: I grunden tycker jag det är fel att Statsanställda åker icke Svenskt. (bespara kommentarerna om vad som är svenskt) När det gäller polisen förstår jag absolut inte varför de skall åka premium? Polisverksamheten i Sverige är svindyr när man ser vad de utför och vad den kostar. Ser hellre att man lägger polisens premiumbilpengar på tex ambulanser. Lagen om ofentlig upphandling är en parodi, jag har sätt på nära håll hur lätt det är att vrida på siffror för att främja sina intressen. |
Verdi |
fredde, Vill du inte vara med i leken får du väl hålla hastighetsgränserna. Eller hur? Svårare än så är det ju inte. ps. Jämförelsen med Malexander var ovärdig, smaklös och irrelevant. |
fredde 7 |
Verdi: Kan inte hålla hastigheten, blir skitnödig, svettig och mår dåligt. Vill inte vara med i leken!!!!! HJÄLP. Vi tycker eller känner olika,..sålänge jag inte gör ngn illa med mina omogna pubertet fasoner kan jag väl få hållas;) Undrar när jag ska växa upp? Fasiken vad skönt det vore, Tuffa fram i 90 sms:a lite, dricka lite kaffe, heljusblinka lite på ngn som kör förbi. För att sedan komma hem och kunna gå in på AP och med handen på hjärtat skriva vilken mogen vuxen karakarl man är:) Jag ska försöka bättra mig, ärligt. |
|
Varför har du sådant hat mot polisen att de inte förtjänar att köra premium? Ditt drömscenario är väl att du själv ska få åka i en sprillans M5:a och vara immun mot hastighetsbrott samtidigt som polisen helst ska sitta och plågas i en gammal Lada från 80-talet? Låter väl rättvist, eller hur? Men man får tänka på att bilen är en polismans arbetsplats. Så mycket tid som de spenderar i bilarna, så måste de såklart ha bra bilar som lever upp till kraven. De får gärna använda mina skattepengar till att köpa in bra polisbilar. För det förtjänar poliserna med så låg lön, och så mycket skit som dom får ta idag. |
|
fredde 7 |
naikon: Vilka skattepengar syftar du på? I din profil framkommer att du är 19 år, studerar, äger en 528 . I min värld, den riktiga världen får man prioritera, Premiumbilar till polisverksamhet tillhör inte mina prioriteringar, hade som jag skrev tidigare gärna sätt dessa premiumbilspengar gjort nytta på annat håll. |
|
Jag syftar på mina skattepengar, ja precis som det låter. Ber om ursäkt för att min profil här på Autopower är utdaterad, för jag har sålt 528:an och har ett jobb och betalar skatt precis som alla andra här. Vad ska polisen köra istället då? Tror inte att köra franskt är aktuellt, med tanke på hur mycket påfrestningar en polisbil utsätts för. Det blir nog billigare i längden att köpa ett premiummärke där bilarna faktiskt håller, än att köpa t.ex franskt där bilarna kanske måste in på verkstad jämnt och ständigt. Jaja, du får tycka vad du vill, orkar inte ytterligare en diskussion med polishatare. Prova gå till Garaget.org om du tycker att alla poliser är svin så kan du nog få samtyckte från några raggare med söndertrimmade Volvos. |
|
| Länk | |
| En till Länk | |
|
Det räknas kanske som lite kinky men jag tycker att F11:an är riktigt läcker som polisbil! :P ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Ang 525xd "Framsätena är för skålade och godkänns inte för polisbilar". Någon borde upplysa Polisen om att det finns standardstolar.. |
|
|
Jag tycker polisen förtjänar en redig bil. Varför inte en trimmad 530d? Så de hinner ikapp tom omdömeslösa bilister i M5or? Det handlar inte om lyx |
|
fredde 7 |
Stockholm 1: en liknelse till ditt inlägg: jag tycker polisen förtjänar riktiga vapen , varför inte ett avsågat ärtrör , så de till och med kan haffa de omdömeslösa bankrånarna med AK4:or. |
|
fredde 7 Du skriver att hålla rätt hastighet vid skolor osv, vilket såklart är lämpligt och jag förstår skillnaden att köra för fort där och på större vägar. MEN, glöm inte att det finns barn även där i bilarna som du kanske förorsakar pga dubbel lagstadgad hastighet på 70 väg, för att du vill komma hem från jobbet så jäkla snabbt, byt jobb eller gilla läget ? Du kanske har stenkoll på din bil men räkna inte med att alla har det, går inte att förneka att det kan orsaka olyckor med kombinationen racerförare och ouppmärksamma smsförare. |
|
|
Mycket trams i tråden här nu. Det är klart polisen ska ha riktiga bilar. Tydligen tycker de sig ej heller behöva värsta effekten för att klara uppdraget. Om BMW vunnit upphandlingen ska de såklart köpa in de bilarna. Nu när Volvo är Kinesiskt så är det bättre att gynna en europeisk biltillverkare, fast det i sig ska ju inte vara en faktor i en upphandling. Ok Volvo har svenska jobbare men det är ju fri rörlighet i Europa. Ja ja det är ju inte helt lätt att flytta till Tyskland... Passar komfort eller standardstolarna bättre för den bredare baken? Ngn som vet? |
|
|
Jag kan förstå de enskilda poliserna som hellre kliver in och ur en XC70 många gånger per dag än än 525. Det är betydligt lättare. Borde inte X5 vara ett alternativ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.