AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.728

Demonteringsanvisning till 850 sökes?

US
547
US
850 iA -92
Tänkte börja riva ner fronten för att byta kylare och kondensor.
Behöver hjälp med lite anvisningar. Om det är någon som vet var man hittar det så
vore jag tacksam.

Finns det någon som köpt Haynes eller Bentley till dessa bilar?
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Du behöver ej montera ner fronten för att byta kondensor eller kyl, finns ett antal sidor med repanvisningar för E31 på nätet bara att söka har även hänvisat till dessa på AP den som söker finner
/P
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Haynes finns ej till E31! :(
US
547
US
850 iA -92
Jag måste ta ner fronten för den behöver lackas! Mörkare i nyansens än resten av bilen som är omlackad.
mu
15
murreman
bmw850i 91
Jag tror det heter Timms Car sök där
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Titta på Länk

Hittar du inget där så kika på realoem för där finns det rätt bra bilder på frontspoilern och stötfångare och underdelarna, man ser liksom rätt bra hur de sitter ihop.
mu
15
murreman
bmw850i 91
det heter Meeknet
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Vad det är roligt att läsa om alla som tror utan att veta det måste vara bättre att få svar av någon som vet, ta länken från Alexanders inlägg som även jag hänvisat till i otal inlägg på AP det är repanvisningen från 1994 klart användbar. Har sett och har tillgång till en senare vilket tydligen skall vara den sista och det är 1996 år anvisning, det som skiljer har jag ingen aning om. Läs anvisningarna och där det inte lossar så ryck lite försiktigt så ser du var det sitter fast och sedan är det bara att fortsätta på detta sätt tid för att ta bort fronten Max en timme. Lycka till
/P
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Löser du inte problemet ned dessa anvisningar så skicka mig ett pp småskaliga jag skicka din en annan anvisning på hur man monterar ner fronten, men du kan få den tidigast om en vecka
/P
US
547
US
850 iA -92
Tack för alla svar.

Ska byta kondensor, torkfilter och kylare samtidigt. AC:n har haft pyspunka sen 2008 såg jag på ett kvitto!
Visa användare
96
Bagy
Skoda Qodiak -20
Hej,

Kika på detta klipp från Discovery på Youtube, i programmet wheeler dealers tar dom ner fronten på en 840 och byter även delar som rör Acn.

Dessutom kul klipp om man gillar E31 :)

Mvh / Andreas
Visa användare
96
Bagy
Skoda Qodiak -20
Länken också:

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.