AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.450

Värdering 328, e36 -95

Bi
95
Bimmer e34
Tesla Model3LR -19
335xdt Steg2 -15
325ix Sedan -89
M5 3,6 Sedan -91

Hej, funderar på att sälja bilen, ny besiktad och ny skattad

328 e36 touring
manuell
Svart
M-paket
M-chassi
M-skinn inredning
Lamelldiff
Drag
Webasto bensinvärmare
Sommar 18", vinter 16"
28###mil
Nyservad med olja/bränsle/luft filter, olja, tändstift, vattenpump, termostathus, termostat, glykol.
Ny framruta, ny bromsbelägg runt om och andra små grejer.

Ytrost finns men inte mycket, går ej att låsa bagageluckan, AC fungerar inte och ena hissen fungerar inte.

Jag hade tänkte mig 25000kr, är det för lite eller för mycket?
Låter dyrt...annonsera för 22' släppa för 18-19? Milen talar tyvärr för en lång säljprocess. Är den väldigt fin kanske du kan få lite mer...
re
119
rensvind
BMW z3m 1998
Det som talar emot i mitt tycke är rost (spelar ingen roll vilket prefix som rosten tilltalas med), ac som är sönder och bagagelucka som inte går att låsa. Det är en bil som väl kanske kan pendla mellan 10-25" i värde beroende på skick och de stora felen gör i mitt tycke att den inte är värd 25.

Även om det inte är "mycket" pengar, så hade jag backat direkt för de felen. AC är ju ett krav på sommaren för en bruksbil exempelvis. Iaf för kundgruppen som vill köpa en bruksbil för över 20". Och de som inte bryr sig om AC, eller ifall man kan låsa bilen, de kollar nog hellre på en billigare 5-10" bil.
Låter inte som en bil i respektabelt skick. Jag skulle inte ge mer än max 14-15" med motiveringen "Ytrost finns men inte mycket" (lite för nån kan vara massor för en annan...), att bagageluckan inte går att låsa samt att en fönsterhiss trilskas. Att AC-inte kyler förbättrar inte läget. Lite beroende på var du bor så tror jag att du kan få uppåt 20" av RÄTT köpare, men det vill nog till att du bor i "Norrland" där priserna överlag (???) är högre... Miltalet ser jag däremot inte som något problem, M52B28 rullar ledigt 50000 mil....
Tipset är nog att kränga 18" vid sidan om o skicka med andra respektabla sommar-sulor, man borde hitta fina 15" för typ 2500, o du borde kunna få uppåt 4-5" för 18" med OK däck...
Bi
95
Bimmer e34
Tesla Model3LR -19
335xdt Steg2 -15
325ix Sedan -89
M5 3,6 Sedan -91

Tack för svaren, får väl lägga ut för 22k så får de pruta.
Generellt tips, kolla vad de billigaste med samma mil / utrustning (hyfsat nära) kostar på blocket.se och lägg dig på samma som den billigaste.
Bi
95
Bimmer e34
Tesla Model3LR -19
335xdt Steg2 -15
325ix Sedan -89
M5 3,6 Sedan -91

Finns endast 2st 328 e36 touringar i Norrbotten och Västerbotten ena för
19k utan m paket och drag, andra för 20k med drag, dock utan m paket och automat. Väntar på nya dimljus till bilen sen lägger jag ut den på blocket så få vi se.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Nu är ju inte Norrbotten och Västerbotten stängda marknader och många av köparna till gamla 328i värderar nog sedan och inte minst coupe högre, men kan kanske tänka sig en touring till rätt pris.

Fördel för din är att den har M-paket och lamelldiff i min värd. Utan de två sakerna skulle jag värderat den till 10-15kkr. Lamelldiffen löst hade kanske gått att sälja för 5kkr bara den. Nu hänger det lite på vad den potentiella köparen tycker din utrustning är värd men att lägga utan den för 22kkr är nog vettigt, men var inte för snabb att avvisa eventuella bud som ligger under.

Är du redan användare? Logga in i menyn.