|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Har en 03 e46 330 med automat och mitt batteri är helslut på bilen och fick köra hem på generatorn, Undrar vilken styrka det nya batteriet bör ha, 90 eller 100AH? Någon som har nån rekommendation på ett bra och prisvärt batteri som passar? Tack för ev svar! | |
|
Kolla på det gamla batteriet vad det står för amperstyrka och köp ett lika stort. Vad menade du med att köra hem på generatorn? Menade du att batteriet inte tog åt sig laddning under tiden du körde hem? |
|
| Biltema har 90Ah för 999:- med 4 års garanti som är bra. | |
| Menade att jag körde hem på strömmen som generatorn gav, Batteriet visade 7v väl hemma, Inga funktioner inte ens elhissar fungerade.. | |
|
köp inte biltemas i alla fall inte i malmö får du problem så tar dom fram sin utrustning o kollar det o då e det jättebra enligt dom men orkar fan inte starta bilen sen kan man sätta i ett litet gammalt 55a och funkar fint så biltema nej tack |
|
|
Har Biltema batteri i 3 av våra 4 bilar och har aldrig haft problem med något av dom. Svärmor hade 1 som gick sönder i husvagnen , jag lämnade in det då det var garanti och fick ett nytt direkt. Det måste vara extra tjurig personal i Malmö som ni drabbats av. |
|
|
Klabbat en ända gång för c:a 12 år sedan. Fick ett nytt på direkten i Helsingborg. Aldrig haft problem med Biltemas där efter. Fungerar klockrent och är billigt. Upp till dig Agalloch, men jag kan bara säga plus. Både på garanti och pris. Skulle aldrig falla mig in att betala 1700:- eller mer för ett batteri. |
|
|
Agalloch jag misstänkte att du gjorde som du förklarade ville bara vara säker. Hoppas bara att generatorn inte tagit skada av det dåliga batteriet. Har du 90amp idag kan du köpa ett lika stort , kolla bara yttermåtten och hur polerna ser ut och sitter så det nya blir likadant. |
|
|
Själv skulle jag aldrig köpt ett Biltema batteri. Det här testet har några år på nacken, så ni får värdera det bäst ni vill: Länk En annan sak. Jag skulle heller aldrig köpt en bagagnad bil om där satt ett batteri från Biltema. Det skulle jag ta som en stark indikation på att förre ägaren snålat med underhållet. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag skulle åka till Batterilagret och köpa ett sånt här. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Köp ett Tudor High-tech (tudors bästa modell) på Meca... /Jonas |
|
|
Lite roligt då jag har ett tudor på grabbens bil o det är det enda som bråkar just nu ... |
|
| WGG.. Den indikationen håller absolut inte..för att man har ett biltema batteri betyder det inte att man underhåller sin bil mindre!!! | |
|
2Micro68: Nä, det behöver såklart inte betyda det. Jag säger bara att JAG får den indikationen och JAG skulle aldrig köpa en begagnad bil med Biltemabatteri. Jag ringde en gång på en begagnad Z4 som jag var intresserad av. Säljaren upplyste att den hade nytt batteri. "Vilket märke" frågade jag. "Kommer inte i håg, men ett kvalitetsbatteri är det, Tudor eller liknande. Det är i vart fall inget Biltema-skit" svarade säljaren. Vilket hade direkt konsekvens för att jag faktiskt åkte och tittade på bilen. Det hade jag inte gjort om han svarat "Biltema". Så vi är i alla fall två personer som resonerar på samma sätt. Hur utbredd den uppfattningen är kan jag naturligtvis inte sia om. Jag ville bara indikera att de futtiga 100-lappar man snålar in på ett lågprisbatteri, kan få konsekvenser om man någon gång ska sälja bilen. Värt att tänka på i alla fall... |
|
|
WGG..Ok det är ditt personliga val , däremot hade jag reagerat om jag tittade på en begagnad bil och batteriet är äldre än bilen vilket händer ibland.. Tex. Jag är tittar på en bil 2006 års modell och batteriet är från 2003 , den säljaren skulle jag inte lita på. |
|
|
Blir ett Nordström Silver 96 ah då jag nu fått rekommenderat det från två håll.. Läste i en tråd att det passar bra om man flyttar låsklacken i botten för den som vill veta, Även 100Ah går nog bra. Tack för alla svar! |
|
|
Jag brukar inte "snåla" på underhåll till bilen men var tvungen att köpa nytt batteri pronto på semestern 2010 en söndag. Biltema var öppet så det fick bli där, men det funkar än så länge... Mvh Martin |
|
| Har nu satt i det nya batteriet och styrkan låg på 12.5v när det uppmättes utanför bilen, Har en röd lampa med ett batteri när jag kör hela tiden, Betyder det att det är generatorn som strular? | |
|
Antagligen laddningsrelät i generatorn som är kass. Dåliga kol. |
|
| Tror du ska ha ca 14,2 - 14,8 volt om det är ok. | |
|
Instämmer med Clintan66! Laddregulatorn går att byta utan större problem om man bara plockar bort luftfilterburken - lite pilligt men jag klarade det utan incidenter. Var bara försiktig så du inte tappar några skruvar... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.