|
|
|
|---|---|
| Måste byta till nya vinterdäck. Alltid haft odubbade ock det har funkat bra. Tycker ni det är stor skillnad på ljudnivå mellan dubb ock odubbat? Annars som rubriken lyder. Tips helst somsagt goodyear eller nokia. | |
|
Nokian Hakka R |
|
|
Har hakka R nu med drygt 6 mm kvar. Dom har började bullra förra säsongen så jag trodde att hjullagren var på g att ge upp. Dessutom är dom inte helt runda. Visst, bra grepp men i övrigt kassa. Så nu blir det byte. Bra grepp, tysta även efter några mil och runda önskas. Kan Goodyear vara ett alternativ med högre tillverkningskvalitet än Nokian mån tro? Mvh Martin |
|
|
Låter inget kul, har bara kört 1 säsong med Hakka R så vet inte hur dom är efter ett tag. Ett däck som dock överraskade mig både i grepp och låg ljudnivå var Nordman RS (gamla Hakka RSi) vet dock inte om dom finns i dimention för 38an. |
|
|
Mönstret på däcken har blivit taggiga eller kantiga eller hur jag nu ska uttrycka mig.... Dom var helt ok första säsongen, under andra börja det bli värre och nu sist under tredje så var jag på gränsen att byta men valde att vänta till denna säsong. Greppet har däremot aldrig varit några problem med så med den biten är jag nöjd. Mvh Martin |
|
| Conti Vikingcontact 5. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.