|
|
|
|---|---|
| Någon som vet huvudhöjden bak i 4-serien? E92 har 93.4 cm från stol till tak enl spec. Har inte hittat någon uppgift om det på 4-serien och vill gärna veta om man kan sitta ok bak eller ej. Jag är ca 188 lång och kan sitta ok bakom mig själv i E92 med taklucka. Mvh | |
| Den som söker finner :-) Hittade svaret på BMW.de.. Finns konfigurator samt katalog (pdf) att ladda ner där. Den är 91.7 cm i bak..dvs 1.7 cm lägre, borde inte ha så stor betydelse. Mvh | |
|
Den är sådär, jag har provsuttit därbak och det är väl precis så jag kan sitta och jag är 172, jag känner att håret skrapar i taket och nej jag har inte mohikanfrisyr. |
|
|
I en vanlig 3-serie och 5-serie (iaf med komfortstolar) upplever jag att jag sitter trångt bakom sig själv, men kör någon mindre person så fungerar det ok. Jag är också 188. Jag är nyfiken på vad du klassar som OK bakom dig själv. 1 Att du fysiskt får plats men tar i överallt och står ut fem min om du absoult måste? 2. Du kan sitta där två timmar men det är inte roligt? 3. Du sitter lika bra där som i en 3-serie? __________ Mvh Grelle |
|
| Re: Grelle Haha, ja det får väl bli alternativ 2 då :-) Jag jämförde tidigare med en A5 och där kom jag ju inte in (utan skohorn) Tycker en så pass stor bil ska rymma passagerare bak även om det är sällan jag har det. Mvh | |
| Jag provkörde en 428 och 435 och provade att sitta bak. Jag är 180 cm och håret skrapade precis i innertaket. Kändes ungefär som min gamla E36 coupe. | |
| Intressant att en som är 1.80m precis skrapar i håret och en som är 1.72m precis går in. Sitsen kanske anpassar sig... ;) | |
| Hej Keiser m.fl. Jag har faktiskt provkört den här, och både suttit fram och bak och det är hur mkt utrymme som helst i 4-serien. Men jag ser att jag själv postat i frågan tidigare, så jag skrev nog faktiskt i fel forum och trodde jag var i 3-forumet eller något. | |
| Nu har jag provat, nog är det lite lägre allt, sitter ok men huvudet tar i lite men det funkar säkert ngn timme. Vet dock inte om det blir ännu lägre med soltak monterat. Tyckte det var lite enklare att kliva in i bak än på e92 fast ingen jätteskillnad dock. Mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.