AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
9.417

aux till orginal stereo bmw e46 -02

Jl
90
Jlmmy
Äkta Bmw e30 325i M-Tech ll
Hej.

Tänkte koppla in Aux på original stereon på min bmw e46 320i -02
Såg att brl har detta: Länk

Några konstigheter att koppla in den? monteras den bara i på baksidan och vips så funkar det? :)

Hur har ni gjort?

mvh
do
2
downandbackagain2
318 Touring -02
328 Coupe-96
Hej,

Jag har inte sett den kabeln innan men jag misstänker att det är samma sak som denna DIY: Länk

då gäller det isf att du har rätt model på stereon enligt denna listan:
Länk

jag har tyvärr en Alpine, Model CD53, Part Number 65. 12-6 919 072
så det fungerade tyvärr inte utan jag behävde köpa andra dyra adaptrar.
Provade först med en FM-modulator på biltema men det blev ingen bra ljudkvalite.

så i förrgår chansade jag dock på att själv löda in en AUX kabel i stereon efter att ha hittat Länk! (då jag ändå tänkt köpa en nyare just för att få AUX så gjorde det inte så mycket om den blev skrot) :)

Min Stereo ser inte riktigt ut som den i guiden och fick hitta andra lödpunkter men jag har några bilder på det om du är intresserad att prova det samma isf?

i guiden står det även att man behöver en tom/tyst cd men detta behövs inte för mig utan CD´n med musik stannar när jag kopplar in Aux och ljudkvaliten är 100%ig :) kostnaden blev desutom 0kr då jag hade en 3.5mm kabel men annars hamnar det väll runt en 20-30kr :)
M-
1
M-Racing
E46 320I touring-02
Hej!
Det där med att löda in en kabel själv för aux lät intressant!! :-)

Hade du några bilder så får du hemskt gärna skicka dom till mej.. min stereo ser inte heller ut som i länken..

MVH.
Finns det ingen vettig Plug&Play?

///Micke
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Beror helt på vilken stereo som sitter i bilen.. På min huvudenhet med navi 16:9 fanns p&p, det var bara att plugga i sladd från bmw/annan lev..
Okej, jag har den med radionavi.

///Micke
Sw
3
Sweppee
330dA touring -05
08976

Vad kostade sladden?
Funderade på och göra en egen. Men e den inte så dyr kan man lik väl köpa en färdig.

MVH Micke
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Jag gjorde egen för delar på 30 spänn. Bmw tar 700!!
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jimmy, denna kabel Länk är samma typ som din länk fast billigare.
Bilen måste vara tillverkad 09/2002 eller senare. Exakt samma sak gäller e39 med Business stereon. Annars är man hänvisad till att löda. Ska göra den operationen på fruns bil inom kort.
Sw
3
Sweppee
330dA touring -05
Tackar för svaret.

Jag åker och köper delar och gör en. Verkar inte så svårt efter som det är p&p på min också.

MVH Micke
Sw
3
Sweppee
330dA touring -05
Nu är min aux inkopplad och funkar kanon!
Hel nöjd med ljudet.

Jag var lite lat och köpte en färdig kabel på ebay kostade 159kr ink frakt.
Tog 15min och koppla in.

//Micke
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
olaO har helt rätt. Finns en egen kontakt med stereo AUX ingång bakom navigationspanelen. Värr för mig som bara har en Mono UAX ingång i bagaget....

Använder kassettadapter i stället, använder monoljudet till digital tv mottagaren.

/Gunnar
/Svart(303/9) 740iA
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Gunnar530, jag köpte en modernare radiomodul till min 540 (BM54 från en X5:a). Kopplade sen in en aux sladd på rätt pinnar. Drog fram kabeln i helgen under baksätet och sedan under mattan på kardantunneln och sen upp vid huvudenheten. Fungerar klockers och äntligen slipper man ladda skivor i växlaren! Jag har DSP Proffessional i grunden.

Min bil:

Länk

Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Japp...

Dom nyare radiomodulerna har stereo aux input- Letar själv efter nyare men tycker dom är för dyra. Även en nyare navigationsburk vore trevligt med bird-view men priset begagnat är för högt...

/Gunnar
/Svart(303/9) 740iA
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Gunnar, jag hittade en radiomodul för 800 kr här på AP.
Beträffande navi så är ju dagens telefoner vassare, jag kör Navigon på min HTC, funkar kanon. Kör aldrig bilens navi faktiskt.

Min bil:

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.