|
|
|
|---|---|
|
HAr precis fått mina bromsok efter renovering och jag var inte så observant när jag lämnade iväg dem. Nu visar det sig att det står 46 på det ena och 45 på det andra. De andra BMW nummer verkar vara samma, men 45/46 verkar vara själva kolvdiametern. Någon som vet hur det kan påverka bilen? | |
|
Det skall vara kolv diametern skulle jag tro , Men jag tror inte att du kommer att märka någon skillnad ... Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
Rent teoretiskt så trycker det oket med större kolvdiameter hårdare mot skivan än den med mindre. Om det högre trycket märks i praktiken är svårt att uttala sig om. Drar din bil snett? |
|
|
Har inte monterat oken, Hade samma teori, att den större kolven kan trycka hårdare, vilket kan leda till att bilen drar snett, och det är ju inget som man kommer undan på besikningnen med. Tänkte höra om någon hade erfarenheter eller kunskap om vilken storlek det ska vara på skiten.. |
|
|
Hej! Jag tror inte du behöver vara orolig.När man köper res-delar brukar det alltid skilja på dom två sista nummren.Det betyder nog bara att ett av oken är till höger sida det andra till vänster, med andra ord ett udda resp ett jämnt nummer.Kolla bara att du får luft nippeln uppåt på respektive sida ,annars lär du få svårt att få ut luften.Kan ibland vara likadana ok på båda sidor och då faller resonemanget. |
|
| samma problem här. när jag köpte min bmw fick jag ett par extra framok med och på dom står det 45 på ena och 46 på andra. Någon som har fakta om vad detta betyder och hur vet man vilket som ska va höger och vänster ?? för när jag kollar på mekonomens hemsida så säljer dom också olika ok för höger fram och vänster fram. | |
|
Du ser klart och tydligt vad som är vänster och höger. , det är nästan svårt att felmontera bromsok eftersom luftnippel/ar och tryckslang då kommer upp och ner. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.