AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.218

Spechjälp F34

12
74
125d
335dXT -17
Jag är i begrepp att byta till en 3 serie GT och önskar input angående specningen. Vad tycker ni om följande spec, något väsentligt jag missat?

Modell BMW 320d Gran Turismo Business
300 Alpinvit II

337 M Sportpaket
481 Sportstolar
704 M Sportchassi
710 M Lädersportratt
715 M Aerodynamikpaket
760 Individual Högglans Shadowline
775 Individual Anthracit innertak

ZCE Advantage Edition
302 Stöldlarm med fjärrkontroll
493 Förvaringspaket
521 Regnsensor
522 Xenonljus
544 Farthållare med bromsfunktion
563 Belysningspaket
6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USBanslutning

2VL Variabel sportstyrning
2VF Adaptivt chassi
2V5 19" M LM fälg Dubbeleker 598 M
320 Ej Modellbeteckning
3DZ Lines emblem, bortval
3AC Dragkrok infällbar
3AG Backkamera
4MR Alu hexagon list
4DL Accentlist Svart högglans
402 Panoramaglastak
423 Velourmattor
488 Svankstöd
508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram
688 Harman/Kardon Sound System
6WA Instrumentkluster med utökat innehåll
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Fin spec! Spontant tänkte jag att jag saknar ACC Stop&Go, men jag ser att du inte har valt automat och då kanske en viss fördel med ACC försvinner. Men det är annars något jag själv hade valt framför panorama som jag tycker är dyrt i förhållande till vad man får.
mi
195
michael561
BMW 118iM -17
Klockren spec(förmodligen för att du har valt i princip samma spec som jag på min f31)!

Det enda jag personligen hade lagt till är automatlådan som är helt underbar, jag hade om det krävdes i så fall valt bort det adaptiva chassit för att hellre få automat.

Annars som sagt, beställ så får du en kanonfin bil! :)
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
ACC Stop&Go *kräver* väl automat? Automaten är fantastisk, om den ryms i budgeten och ägaren inte älskar kopplingspedaler... Det är väl navigatorn+fina skärmen som saknas (eller ingår det i något paket ovan?) men det kostar ju också en bra slant, men skärmen är nog det finaste som sitter i bilar nu.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Testat sportstyrningen? Jag vågade inte ta den för det verkar lite läskigt med en styrning som varierade på det sätter.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Mjo, själva Stop&Go-delen kräver automat. Men jag trodde att det fanns en ACC även för manuella bilar, själva avståndsradar-funktionen har ju ändå en poäng. Osäker på det i och för sig, har aldrig provat att speca en manuell bil.. :)

Automaten placerar jag själv högt upp på listan, definitivt ovanför adaptivt chassi och panorama. Men det är ju personligt förstås. Mitt råd är att provköra automat om du inte gjort det, den brukar sälja sig själv.
BMW har tagit bort möjligheten att få aktiv farthållare och manuell låda. Det gick att få på pre facelift E60/E61 och på E90/E91 6cyl. Så vill man ha manuell låda och aktiv farethållare på en ny bil får man köpa VW eller Skoda Octavia...

Jag hade en lånad 328iA GT F34 som var utrustad med anthrazit innertak, automatisk avbländbara/infällbara speglar, läderklädsel, PDC, HIFI, xenon och lite annat småkrafs härom helgen och på den saknade jag följande i den ordning jag listar:

Navigator Professional
Panorama
Aktiv farthållare
Adaptiva kurvljus

Visst kan man lägga på mer saker som elstolar, M-paket och Comfort access men det känner inte jag är lika nödvändigt som sakerna ovan. Navi hade jag saknat på din.

För övrigt är det märkligt att inte BMW klarar av att lista färgkod 300 under sitt rätta namn Alpinweiss III. Alpinweiss II försvann sommaren 1993.

Mvh Stephan
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Där ser man, lesson learned. Då säger jag automat och ACC, skippa panorama och adaptivt chassi. :) Navigator, så man får med den stora skärmen, hade jag själv också valt, men den vet jag att den inte uppskattas av alla läger pga sitt pris. Kan hålla med Stephan att navin går före M-paket, i alla fall på min priolista.
12
74
125d
335dXT -17
Tack för input.

visst är automatem riktigt bra men manuell låda är ett krav p.g.a. övningskörande barn.

Navigatorn är fin men löjligt dyr.

Sportstyrningen har jag testat på en 120d X-drive och tycker att styrningen känns mycket bättre än utan så den vill jag ha. Inte lika nervös (responsiv?) runt 0-läget.

Aktiv farthållare och Adaptiva kurvljus har jag aldrig saknat innan så det hoppar jag över.

Tyvärr är ju leveranstiden lång (slutet av jan säger Bilia Gbg) så jag väntar nog med att beställa så att jag kan hämta ut den i april/maj.
12
74
125d
335dXT -17
Beställt och klart! Leveranstid >12 veckor :(

Valde bort Panorama och aktivt chassi och lade till skinn samt bytte ut hexagonlist mot borstad list.

Modell BMW 320d Gran Turismo Advantage Edition
300 Alpinvit III
LCSW Läder Dakota Svart

337 M Sportpaket
481 Sportstolar
704 M Sportchassi
710 M Lädersportratt
715 M Aerodynamikpaket
760 Individual Högglans Shadowline
775 Individual Anthracit innertak

ZCE Advantage Edition
302 Stöldlarm med fjärrkontroll
493 Förvaringspaket
521 Regnsensor
522 Xenonljus
544 Farthållare med bromsfunktion
563 Belysningspaket
6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USBanslutning

2VL Variabel sportstyrning
2V5 19" M LM fälg Dubbeleker 598 M
320 Ej Modellbeteckning
3DZ Lines emblem, bortval
3AC Dragkrok infällbar
3AG Backkamera
423 Velourmattor
4AD Aluminiumlist borstad
4DL Accentlist Svart högglans
423 Velourmattor
488 Svankstöd
508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram
688 Harman/Kardon Sound System
6WA Instrumentkluster med utökat innehåll
ja
21
jans
E39, 525iA -02
F34, 335iA -13
Fin bil!
Du kommer att vara nöjd. Jag har nyligen fått min kärra som jag har beställt den 4 september. Preliminärt var leveransen till v1 2014 men det blev snabbare och hämtade bilen den 13november, min är också vit, jäääätte snygg! Grattis!
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Riktigt fin spec! Måste åka och provköra en GT och se vad jag missade. :)
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Bra val. Den lär du bli nöjd med. Jag vet...;)

"BMW six appeal"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.