|
|
|
|---|---|
|
Jag är i begrepp att byta till en 3 serie GT och önskar input angående specningen. Vad tycker ni om följande spec, något väsentligt jag missat? Modell BMW 320d Gran Turismo Business 300 Alpinvit II 337 M Sportpaket 481 Sportstolar 704 M Sportchassi 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak ZCE Advantage Edition 302 Stöldlarm med fjärrkontroll 493 Förvaringspaket 521 Regnsensor 522 Xenonljus 544 Farthållare med bromsfunktion 563 Belysningspaket 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USBanslutning 2VL Variabel sportstyrning 2VF Adaptivt chassi 2V5 19" M LM fälg Dubbeleker 598 M 320 Ej Modellbeteckning 3DZ Lines emblem, bortval 3AC Dragkrok infällbar 3AG Backkamera 4MR Alu hexagon list 4DL Accentlist Svart högglans 402 Panoramaglastak 423 Velourmattor 488 Svankstöd 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 688 Harman/Kardon Sound System 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll | |
| Fin spec! Spontant tänkte jag att jag saknar ACC Stop&Go, men jag ser att du inte har valt automat och då kanske en viss fördel med ACC försvinner. Men det är annars något jag själv hade valt framför panorama som jag tycker är dyrt i förhållande till vad man får. | |
|
Klockren spec(förmodligen för att du har valt i princip samma spec som jag på min f31)! Det enda jag personligen hade lagt till är automatlådan som är helt underbar, jag hade om det krävdes i så fall valt bort det adaptiva chassit för att hellre få automat. Annars som sagt, beställ så får du en kanonfin bil! :) |
|
| ACC Stop&Go *kräver* väl automat? Automaten är fantastisk, om den ryms i budgeten och ägaren inte älskar kopplingspedaler... Det är väl navigatorn+fina skärmen som saknas (eller ingår det i något paket ovan?) men det kostar ju också en bra slant, men skärmen är nog det finaste som sitter i bilar nu. | |
| Testat sportstyrningen? Jag vågade inte ta den för det verkar lite läskigt med en styrning som varierade på det sätter. | |
|
Mjo, själva Stop&Go-delen kräver automat. Men jag trodde att det fanns en ACC även för manuella bilar, själva avståndsradar-funktionen har ju ändå en poäng. Osäker på det i och för sig, har aldrig provat att speca en manuell bil.. :) Automaten placerar jag själv högt upp på listan, definitivt ovanför adaptivt chassi och panorama. Men det är ju personligt förstås. Mitt råd är att provköra automat om du inte gjort det, den brukar sälja sig själv. |
|
|
BMW har tagit bort möjligheten att få aktiv farthållare och manuell låda. Det gick att få på pre facelift E60/E61 och på E90/E91 6cyl. Så vill man ha manuell låda och aktiv farethållare på en ny bil får man köpa VW eller Skoda Octavia... Jag hade en lånad 328iA GT F34 som var utrustad med anthrazit innertak, automatisk avbländbara/infällbara speglar, läderklädsel, PDC, HIFI, xenon och lite annat småkrafs härom helgen och på den saknade jag följande i den ordning jag listar: Navigator Professional Panorama Aktiv farthållare Adaptiva kurvljus Visst kan man lägga på mer saker som elstolar, M-paket och Comfort access men det känner inte jag är lika nödvändigt som sakerna ovan. Navi hade jag saknat på din. För övrigt är det märkligt att inte BMW klarar av att lista färgkod 300 under sitt rätta namn Alpinweiss III. Alpinweiss II försvann sommaren 1993. Mvh Stephan |
|
| Där ser man, lesson learned. Då säger jag automat och ACC, skippa panorama och adaptivt chassi. :) Navigator, så man får med den stora skärmen, hade jag själv också valt, men den vet jag att den inte uppskattas av alla läger pga sitt pris. Kan hålla med Stephan att navin går före M-paket, i alla fall på min priolista. | |
|
Tack för input. visst är automatem riktigt bra men manuell låda är ett krav p.g.a. övningskörande barn. Navigatorn är fin men löjligt dyr. Sportstyrningen har jag testat på en 120d X-drive och tycker att styrningen känns mycket bättre än utan så den vill jag ha. Inte lika nervös (responsiv?) runt 0-läget. Aktiv farthållare och Adaptiva kurvljus har jag aldrig saknat innan så det hoppar jag över. Tyvärr är ju leveranstiden lång (slutet av jan säger Bilia Gbg) så jag väntar nog med att beställa så att jag kan hämta ut den i april/maj. |
|
|
Beställt och klart! Leveranstid >12 veckor :( Valde bort Panorama och aktivt chassi och lade till skinn samt bytte ut hexagonlist mot borstad list. Modell BMW 320d Gran Turismo Advantage Edition 300 Alpinvit III LCSW Läder Dakota Svart 337 M Sportpaket 481 Sportstolar 704 M Sportchassi 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak ZCE Advantage Edition 302 Stöldlarm med fjärrkontroll 493 Förvaringspaket 521 Regnsensor 522 Xenonljus 544 Farthållare med bromsfunktion 563 Belysningspaket 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USBanslutning 2VL Variabel sportstyrning 2V5 19" M LM fälg Dubbeleker 598 M 320 Ej Modellbeteckning 3DZ Lines emblem, bortval 3AC Dragkrok infällbar 3AG Backkamera 423 Velourmattor 4AD Aluminiumlist borstad 4DL Accentlist Svart högglans 423 Velourmattor 488 Svankstöd 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 688 Harman/Kardon Sound System 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll |
|
|
Fin bil! Du kommer att vara nöjd. Jag har nyligen fått min kärra som jag har beställt den 4 september. Preliminärt var leveransen till v1 2014 men det blev snabbare och hämtade bilen den 13november, min är också vit, jäääätte snygg! Grattis! |
|
| Riktigt fin spec! Måste åka och provköra en GT och se vad jag missade. :) | |
|
Bra val. Den lär du bli nöjd med. Jag vet...;) "BMW six appeal" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.