AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.398

Bra verkstad Linköping/Norrköping

SM
86
SMlopning
335iA Touring -07
Corvette C5 -01
Har nyligen inskaffat bmw. Behöver lite tips på bra och gärna hyfsat billiga verkstäder som är duktiga på BMW i/kring Norrköping eller Linköping.

/Oskar
Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Är det Bmw verkstad du söker eller går det bra med typ mekonomen verkstad ?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Orden BMW verkstad och billig verkstad skall inte nämnas i samma mening :-)

AGs bilverkstad (i samma byggnad som OK bensinstation) vid Stockholmsrondellen är mitt första val för alla mina bilar.
mvh
Marin
Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Det enda jag vet är att Kneippbadens Bmw tar ca 12500kr för byte av vevhusventilationen på en Bmw E39 520 och Autopartner i Linköping tar 6000kr för samma jobb.
Ska du lämna in bilen till dom ring först o kolla priset då det skiljer mycket.
Hur bra någon är vet jag ej då jag vägrar att lämna in min gamla bil.
pe
250
pettran
Tesla Model 3 AWD Long Range -20
Off topic

Marin -> Du som säljer många bilar, upplever du att köparna har synpunkter när stämplarna i serviceboken är från icke auktoriserade verkstäder?
SM
86
SMlopning
335iA Touring -07
Corvette C5 -01
Behöver inte vara en BMW verkstad utan bara en där de är duktiga på BMW. Vid oljebyte kommer jag nog lämna till att autopartner men var vid bromsbyte eller liknande arbeten jag behövde några tips.

Ska kolla ag:s. Kan de även nolla felkoder?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Pettran,
Nu pratar jag om reparationer, inte service.
Nyare och dyrare bilar "måste" ha servicestämplar från aukt.verkstad.

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Hackefors har jag bara hört postivit om men inte testat själv.

Dom är auktoriserade om det även är en stämpel man vill ha. Prisnivån är tydligen markant bättre än i Stockholm enligt en god vän som bara servar sina bilar där, och han har ett par stycken.

/Niklas

Fransosen
AA
47
AArvidsson
118dM -10
Jag köpte min 118d på Autopartner och servade där under garantitiden. Då jag fått ett markant mycket bättre bemötande avseende i princip allt på Hackefors Bil servar och reparerar jag min bil där numer.
Pe
36
Peter-71
X5 40d M-sport F15 beställd
Har bara bra erfarenhet av Hackefors Bil sedan 2001...ärliga och prisvärda.
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
har bara upplevt hackefors bil som sämre...det har blivit så stressat och opersonligt mot förr. man får knappt möjlighet att fråga eller prata till punkt innan de vill på nästa kund. är väl snabba enkla pengar för de som bara häver över nycklarna på disken de vill ha..inte ge ett utfärdat och bra tips eller prisräkning på ett jobb.

Black Metal Elitism -///Maaneskyggens slave
Ka
96
Kalase
LR Freelander 2 SD4 S -11
Autopartner i linköping! Är den absolut bästa bmw-verkstaden jag besökt. Bra bemötande och fick tom. rabatt för dom tyckte synd om mig när e39:an hade en strulig tonårsperiod. Blev ett brutalt uppvaknande när jag flytta till en annan stad och trodde BMW hade någon form av trevlighetsstandardisering :)
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Både Autopartner och Hackefors är/var pålitliga och har bra mekaniker. Har inte varit där på 2 år men då tyckte jag Hackefors hade särskilt kunnig/erfaren kundmottagare och de hade lägre timdebitering.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.