|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har nyligen köpt en X5 4,8is -04. Automatlådan heter GA6HP26Z och jag undrar om det är en ZF eller en GM låda? | |
| Länk | |
| Det är en ZF-låda. Den satt i en massa olika bilmärken och modeller. Bl a i X5 E53 med V8 mellan 2004-2006. | |
| Tack. Det gör mig lite lugnare än om det hade varit en GM låda. Vet ni också om man kan uppdatera programvaran till den. Tycker den växlar hela tiden när man kör iväg lite lugnt. Sen upptäcker den att det är för hög växel och växlar ner igen. | |
| Ja man kan uppdatera mjukvaran i den , gjorde det på min i samband med olje byte i lådan växlar mycket bättre nu . | |
| Hur gick det för dig JörgenL? Tycker att jag har samma problem som dig och funderar på att göra ett oljebyte. Bör programvaran också uppdateras? | |
|
Hej, Jag har inte gjort något åt det. Det är min frus bil och jag kör den nästan inget alls. Jag gillar inte automatlådor generellt men hon tycker den funkar perfekt så det har blivit ett "icke problem". Tror att den helt enkelt inte passar mitt körsätt som är ganska aktivt. Givetvis kan man köra i sportläget men det tycker jag är stressigt, som sagt jag och automatlådor har aldrig synkat. Däremot så tycker frugan att bilen är för hög för henne när hon hela tiden ska kliva in och ur. Hon kör ofta kortare sträckor så det blir mycket i och urstigning och sen är hon betydligt kortare än vad jag är så jag kan förstå henne. Därför har vi bestämt att sälja denna fräcka bil och köpa en 5 serie touring med x-Drive istället. Den finns på Blocket om någon är intresserad, Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.