AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.480

Servotronic eller inte

Ligger precis på 8 basbelopp och funderar att ta parkeringssensorer i fram istället för servotronic.
Tyvärr har inte BMW Solna någon demobil utan servotronic.

Så frågan är... Med servotronic gillar jag känslan/responsen i ratten på sportläget, comfort är dock lite "slappare".
Hur känns styrningen utan servotronic?

Bilen är en 320d touring xdrive business advantage automat i modern line (går ju f..n inte få halvläder i sport line!).

/S
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Hade nog satsat på servotronic... Sensorer fram behövs ju inte när man backar?? Men är väl till fördel vid fickparkering, men tror du kommer använda servotronic mera.....

Buspelle
Servotronic gör bilen lättstyrd i låga farter som t ex vid parkeringsmanövrar. Gör dock stor skillnad vid t ex fickparkering och jag skulle utan tvekan prioritera servotronic framför parkeringssensorer fram.
Problemet är att jag inte någon som helst koll på vart bilen slutar på nya bilar.
När jag testade lånebilen så visade det sig att jag hade en meter kvar när jag trodde det bara var tio centimeter ;)

Servotronic känns dock som lite onödigt, då jag gillar mer direkt styrning.
Frågan är bara om styrningen är lika tight utan? Servotronic i sportläge hade den känslan som jag vill ha.
Om man skippar servotronic, hur känns comfort och sport i relation till om servotronic är installerad.

Eller oroar jag mig helt i onödan :)

/S
Skippade metallic och lade till PDC fram och Servotronic istället.

Tack för input.
/S
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Servotronic är guld värd ! på min gamla e60 hade jag vanlig servo nu har jag servotronic den gamla bilen kändes som om den inte hade servo.
Visa användare
136
Ryx
430iAM Cab -18
Jag hade valt servotronic. Bilen spårar avsevärt mindre. Har dessutom läst här på AP att det är ett absolut måste på x-drive bilar, blir tydligen mycket trögstyrda i låga farter tex vid parkering.
ma
105
mackann
428IX GC 2015
Köpte nyligen en 120d och funderade med på servotronic eller inte. Säljaren sa att har man inte xdrive är det helt onödigt och man märker ingen skillnad direkt. Har man xdrive rekommenderar dom dock och ta det, så du gjorde nog rätt att ta det eftersom du tog xdrive.
På tal om servotronic. Såg att jag har Hydro-Servotronic i min, vad innebär det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.