|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte en konstig grej igår. Har precis lackat om bilen och fått ny ruta, och efter det måste jag stå inom ca en meter ifrån bilen för att nyckeln skall "orka" låsa upp. Tänkte att det kanske var nyckeln som strulade. Provade då reservnyckeln bara för att få samma resultat. Har någon en aning om vad detta beror på? Lillmats_83 | |
| Hur långt har du kört med bilen efter bytet? Antar att du har en Keyfob med startknapp. Då laddas nyckelns batteri under körning. Kan det vara så enkelt att de behöver laddas? | |
|
Hur är det med bilradiomottagningen? Antennförstärkaren för båda sitter vid mittbromsljuset (på touring). Har spoilern demonterats vid lackeringen? Bilen tvättades väl innan lackeringen och då kan vatten från högtryckstvätten ha trängt in i antennförstärkaren. Ett vanligt fel... ...eller ett annat vanligt fel: att nån kabel skavts av i övergången mellan tak och baklucka. |
|
|
Tack för svar. Nej, det är ingen Touring. Så det går ju bort tyvärr. Batteriet skulle ju kunna bli dåligt då jag ofta kör korta sträckor. Bilen används flera gånger om dagen och det tar ju på batteriet såklart. Kom även att tänka på att det inte är några konstigheter att reservnyckeln var lila dålig. Den används ju aldrig!:) Till helgen ska jag ut på långtur (25 mil t.o.r) Då får jag nog svaret på batterifrågan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.