|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis köpt mig en 530 E34 94 Touring. Som är lite små fel på. Som jag nu hoppas på att någon kan hjälpa mig med:) Så jag kan få den i toppskick:) Första och största just för tillfället: På förarsidan blåser det kalluft och på passagerarsidan blåser det varmluft. och hur jag ån ställer det så går det inte få endast kalluft. Vad är felet? Sen har vi dubbeltakluckan. (Som oftast brukar strula) Men någon som vet något om vad det kan vara för fel? några speciellt kända fel? Sen går förarsättet (M-skinnstol el) baklänges! Och nackstödet går ej upp eller ner. låter endast i motorn. och själva M-läppen har fastnat och rör sig ej överhuvudtaget. Vad kan vara felet på den? Har kopplat isär alla kontakter och "Smörjt" in dom. men fortfarande samma problem. Sist men säkert absolut inte minst :P öppnaren till bagageluckan har dom av någon konstig anledning kopplat om så man öppnar via shopinglucka-öppnaren. Så det går ej att öppna shopingluckan:( Någon som kan tänka sig varför? Alla svar är mycket välkomna:) Tack på förhand Sonny | |
|
Försöker svara på några av frågorna. Värmeproblemet kan vara kärvande spjäll eller ett trasigt spjäll som inte flyttar sig. Bakluckan...ja du ??? Handtaget kanske är trasigt , eller någon kabel av och en riktig bondmeck som tillfällig lösning. Vad menar du med att stolen går baklänges ? |
|
|
Trasig värmeventil är en trolig förklaring till konstant värme, mät resistansen i ventilen till att börja med. Trasiga spjällmotorer är en annan trolig förklaring. // Magnus |
|
|
Det där med värmesystemet kan vara rätt krångligt har jag hört. Jo när jag ska köra t ex stolen framåt. så går den bakåt. |
|
|
Är det en knapp eller 2st för sätet ? Låter som om dom har skiftat kabel eller kontakt på något sätt. Har tyvärr inte något elmanövrerat säte själv men både vill ha o inte då man läser om fel som uppstår.. |
|
|
Bilen har gått 33000 mil. Och passagerarsättet funkar kanon:) Men förarsättet är ju som det är:P Det är två "Knappar" + en till m-Läppen. men kollat alla kontakter. och det går inte sätta dom fel:) |
|
| Behöver inte vara ngt trasigt i värmeventilerna, på två E34 jag ägt har jag fixat problemet med att det blåser varmluft genom att plocka isär värmeventilerna och rengöra dom. Finns ett mektips på det här om jag inte minns fel. Det skulle jag börja med om jag var du. | |
| det är väl rätt så komplicerat och plocka ner allt? | |
| Värmeventilerna sitter i motorrummet så de kommer du åt enkelt :) | |
|
Kan även vara dåligt med köldmedia i ac'n. Samma problem med min och fixades genom fyllning. Tappar man 20% så slutar ac'n att kyla. Och ja det försvinner alltid lite gas på en bil efter x antal år genom tätningen på pumpen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.