|
|
|
|---|---|
|
Kan inte få fram mina Kontakter, inlagda i Samsung Galaxy SIII, i Telefonboken i bilen som är en 520d F10 2011. Telefonboken säger: Inga noteringar. (Med min gamla Nokia funkar allt perfekt). Senaste teleuppdateringen nerladdad, men den är sen 2012, finns tydligen ingen senare. Tekniker på BMW har verkligen försökt, utan kostnad, att lösa detta i samråd med sin support, men det lyckas inte. Ingen förstår något. Samsung support säger/tror att det beror på fel version av Bluetoth i bilen. Jag borde inte vara ensam om detta problem. Någon som vet om det finns en lösning?? | |
|
Nej du är inte ensam. Jag hade det i min E92 (2008 års model). Det är i grund och botten ett Samsung fel. Den klarar inte av PBAP - Phone Book Access Protocoll - sedan v 4.0.3 av Android (tror jag det var) då man sabbade koden och sedan dess har Samsung vägrat erkänna felet. Men det ÄR fel i firmware i Samsung Galaxy S3. |
|
|
DOT, betvivlar inte vad du säger. Men det betyder ju att problemet inte är BMW-specifikt. ALLA som har Galaxy SIII kan då rimligen inte se sin telefonbok i bilen, oavsett bilmärke? SIII har ju sålt bra, så problemet borde vara ganska omfattande. (Min SIII har Android 4.1.2). Att Samsung inte låtsas förstå kan jag tänka mig, fast det är fult. Men att t.ex BMW support inte vet något? De borde vara intresserade av att rentvå sig och att peka ut en syndare. Vet du om problemet kvarstår med S4? |
|
|
Njae... Det beror just på att BMW enbart använder PBAP - andra märken klarar sig utan just den profilen... Du kan läsa lite mera här: Länk Forumet, om man letar runt, visar på flera utmaningar, och några lösningar. Men det är ett Samsungfel, i botten, eftersom det bevisligen fungerade tidigare utan problem. Och i mitt fall så uppdaterade jag aldrig programvaran i bilen, utan det var ny firmware i Samsungen som sänkte allt. |
|
| Hade samma problem att min s3 min bil hittade inte telefonboken uppdaterade mjukvaran i telefonen och sen återställ telefonen till fabriksinställningar löste mitt problem fungerar Klock rent nu | |
| Tack BABA. Återställde till fabriksinställningar, nu funkar det perfekt, så enkelt var det alltså. Det där med att Samsung inte klarar PBAP verkar alltså inte stämma. Eller också funkar det ändå, utan PBAP? Strunt samma, toppen att problemet är löst. | |
| Trevligt att det löste sig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.