AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
458

Att bota om bilen

Har läst att vissa botar om bilen ?
Fråga hur gör man (kopplar man bara i från batteriet eller gör man något annat??

Det finns bilar och det finns BMW.
Mvh Björn
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
ja, det är bara att koppla ifrån batteriet någon timme
Sen går bilen som en påse nötter några minuter efter start, men det fixar sig själv efter ett tag
Ok ,Var nere i garaget nyss och trodde jag startat ett nytt krig i bilen råkade göra fel när jag skulle byta språk på datorn ,,hehe och allt började låta och lysa samt att alla mätare började åka upp och ned ,Och alla koder mm kom upp på displayen..hehe roligt..

Hadde chek controll knappen inne när jag vred nyckeln till andra snäppet (tändnings läget före start)

Mvh Björn
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Jag undrar varför? Vad är det som händer med bilen då man "bootar" om den?
Detta gäller troligtvis bara vissa motorstyrningsboxar.
Det som händer är att bilen "lär" sig vissa parametar från början och i mitt fall gjorde det en ryckig bil till nästa helt ryckfri.

kostar inget att testa och är ofarligt för bilen

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
ho
432
hombre
750iA 1991
Hur skiljer sig frånkoppling någon timme från någon minut ? Har själv hört att även mycket korta frånkopplingar av batteri gör att den tömmer driftsminnet som styr motor. Det fullständiga felminnet finns kvar förstås.

Aldrig mer en rostig Volvo !
När jag och Brundins jobbade på att få igång min V8 i 740:n så visade det sig att luftmassemätaren var en av de största bovarna. Denna "smarting" tappade minnet när strämen bröts och fick bärja "lära" sig igen.
Det är vad jag vet

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Kan bara konstatera att bilen blev en aning piggare efter att jag botat den .Man har ju skruvat och juckat på alla kablar mm så den har väl segat i hop skulle jag tro ,Tex som med datan hemma den klarar inte hur mycket som helst.

Mvh Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.