AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.655

Värdering 330 cab -03

Funderar på att sälja min cabriolet, antingen nu i höst, eller till våren, då jag tycker det har blivit för jobbigt med två bilar eftersom denna enbart körs på sommaren.
Bilen är som sagt en 330i, från 03 (facelift) med enligt mig den ovanliga färgen imolaröd.

Vidare information om bilen.
Lågmilare, ca 6300 mil.
M-sportpaket
Manuell
Skinn
Navigation
H&K ljudsystem
Elstolar
Kurvljus
PDC
Xenonljus
Farthållare osv. osv.
Fullutrustad med andra ord.
Bilen är importerad från Tyskland. Såldes av en Porsche-handlare.
Full historik
Bra mönsterdjup på däcken, som förövrigt sitter på 19´fälgar.

Skulle vilja säga att den är synnerligen bra skick. Ingen rost. Dock lite smårepor här och var, men absolut inget allvarligt. Inredning i så gott som nyskick. Fin sufflett.

Om man tittar på blocket ligger de mellan 120 - 160 k med liknande utrustning och mil. Är det möjligt att plocka hem 150k för den? Ovanlig färg, låga mil och rätt utrustning talar väl för det, eller är jag lite väl optimistisk? Hur mycket kan priset variera om jag säljer den nu eller väntar till våren? Tacksam för svar!

Mvh

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Cabriolet vagnar säljes ofta lättast under våren, din vagn kanske också går att sälja nu när den verkar vara i ett fint skick etc, men du kanske måste gå ned några tusenlappar under konkurrenterna nu.

På våren vaknar spekulanterna till cabriolet försedda vagnar på ett mera tydligt sätt, vilket bör resultera i en snabb och bättre affär för dig (trots att bilen blivit ett år äldre).

Vad priset anbelangar så har jag ingen riktig koll på vad din skulle tänkas vara värd nu, men sätt ut den för vad du tycker är ett konkurrenskraftigt pris för tillfället.

Mvh Janne.
Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Din bil har exakt den spec jag hade velat ha om jag skulle köpa E46 cab idag! 150' tror jag dock är väl optimistiskt, framförallt nu på hösten.
Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
För övrigt kan det skilja upp mot 20 000:- att sälja nu jämfört med i vår. Har egen erfarenhet av det. Försökte bl.a. sälja en SLK förra hösten utan vidare intresse. Såldes i våras istället för 15 000:- mer. Försäljningen tog nu runt en vecka.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Håller med Daniel, specen är det inget fel på; samt att jag tycker den gör sig bäst i just Imolarött!
Meen....jag skulle aldrig ge 150k för en icke-M3-E46, så jag tror det är i överkant. Dock har man tur ibland, testa :)
Tack för era synpunkter!

Lutar åt att jag säljer den till våren. Kanske har hunnit ändra mig då med :) Men i allafall hoppas jag att köparen blir en sån som jag. Jag hade varit ute efter en imolaröd med m-paket och inte för många mil i nästan ett år men inga annonser var intressanta. Då började jag kolla på andra färgkombinationer istället, men det kändes inte helt rätt. Till slut kom min upp i slutet av augusti förra året, och då slog jag till direkt. Betalade ett överpris vilket kändes rätt för tillfället, men som alltid är det lätt att vara efterklok. Att jag inte får igen pengarna är jag mycket väl medveten om, men såklart vill jag ha så mycket som möjligt för den. Kan det löna sig att exportera den?
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Hej!

Letat hela sommaren efter en dylik. Maila mig på erik@mobillyft.se! :-)

Med vänlig hälsning
Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.