AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.600

montera dragkrok på bmw 320d e91 2007

br
44
bringen_
320d touring
jag har köpt en begagnad fastdragkrok samt el satsen men är väldigt osäker på hur jag kopplar in elstatsen någon som har erfarenhet av det och kan hjälpa mig med beskrivning ? mvh daniel
br
44
bringen_
320d touring
ingen som har kunskap hur man kopplar in el statsen ? skulle vara väldigt tacksam för all hjälp vill helst börja med det idag.
mvh
Monteringen skiljer sig åt mellan olika fabrikat. Vad är det för fabrikat på elsatsen? Monteringsanvisningar borde finnas tillverkarens hemsida.
br
44
bringen_
320d touring
okey montering av dragkroken fixar jag med det är det där just med el satsen vet faktiskt inte vad det är förfabrikat på elsatsen har köpt allt begagnat men finns att framdraget till elsatsen? mvh
Inget är fördraget. Beroende på elsats kan du behöva dra kablage fram till under instrumentpanelen.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Gjorde egen installation på min gamla e46:a och då skulle det fram en 6-8 kablar till bakom handskfacket. Det tog sin tid eftersom vi skulle pålocka bort alla paneler på högersidan för att dra kablarna.. en kabel skulle hela vägen in till ljuomkopplaren vid förarens vänsterknä.

Kolla på westfalia och Monoflex hemsidor och se ifall deras monteringsinstruktioner passar med din elsats. Orginal på e46 är westfalia vill jag minnas, men e91 vet jag inte..

//Anders

kolla här på autoexperten. tryck på : "703323 3 serie.pdf (2182 KB) "

Länk
Min länk funkade inte så bra som jag trodde!

Sök in ditt regnr, klicka dej in till drag och sen välj antingen 7 eller 13 polig kabel sats sen kan du se pdf filer till din bil.
br
44
bringen_
320d touring
tack för alla svar. mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.