|
|
|
|---|---|
|
Fick en otrevlig överraskning när jag kom ut på parkeringen och såg något som saknades på bilen. Hann aldrig kola ordentligt men ser ut som om inget är skadat direct så troligen beställningsjobb. Är det stöld skadegörelse man anmäler för detta? och är det värt det? vad är värdet på en läpp? ja menar med självrisken etc. Faan va jag hatar sånt här skit!! | |
|
Beror på vad läppen kostar, är den lackad också? Oftast ligger självrisken på 1000-1500:- och då tror jag det är lönt och antagligen är där väl någon mer repa när den blivit bortplockad, så de får lacka hela bagage luckan och då var det snabbt lönt. Kontakta ditt försäkringsbolag. Kan även ringa Polis och göra stöldanmälan, så de får det rapporterat i data systemet. |
|
|
Om det inte finns några repor på luckan tror jag det blir billigare att göra det själv. Läppen kostar runt tusenlappen på BMW vill jag minnas och med deras lack som kostar runt 250 spänn så kommer du att få till ett bra resultat nästan garanterat. Inte så svårt att lacka själv. Men kolla med ditt f-bolag för säkerhets skull. Om du tar det på försäkringen så måste du ju dessutom lämna ifrån dig bilen ett par dagar. Niklas Fransosen |
|
| Hej, ja det är ju självrisk på 1500kr . ska ner och besiktiga skadan imorgon på stokcholms karosslack. om det är repor så måste ju hela bakluckan lackas om och då är det kanske värt att utnyttja själrisken. | |
|
Hej Stoffe! Sjukt tråkigt att folk fortfarande inte fattar vad som är mitt och ditt. Hade jag varit dig så hade jag först gjort en Polisanmälan, då försäkringsbolagen oftast kräver de vid skadegörelse. Hade sedan kontaktat försäkringsbolaget. Själv har jag gjort tillval i min försäkring som täcker skadegörelse, självrisk reducerat, så länge de finns en Polisanmälan på ärendet.. Vh // Markus BMW - When driving comes to live |
|
| Finns att beställa för ca 500 lackat från Ebay, ej orginal men snyggare i många fall tycker jag. | |
| Jo jag kollade runt lite på nätet.. finns ju faktiskt riktigt bra priser. Men som sagt han inte kolla så noga imorse om det va några andra skador.. förhoppningsvis så är lacken intakt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.