|
|
|
|---|---|
|
Hej bytte vid samband med oljebyte oljenivågivaren pga av att den gula oljelampan ofta lös 10-15 sek vid start. Nu har den börjat lysa när bilen är varm ist, beställde en pirat från bildelaronline.se . Hört att folk har haft problem med pirat nu efter? Stämmer detta? Läste även felkoder nu senare och fick ut 4 st men bilen går ju som den ska. Någon som vet va dessa betyder lr är det oljenivågivaren som genererar dessa? P0369 C086B P1243 ER Vore tacksam för all hjälp man kan få //Svensson | |
|
Glömde skriva det är en bmw 325 I Års 2001 rullat ca 12500 mil //Svensson |
|
|
Jag tror jag har hittat översättningar på några felkoder åt dig. P0369 exhaust camshaft position sensor P1243 Second Fuel Pump Faulty or Ground Fault Är absolut inte säker du får googla själv. Har du tillräckligt med olja i bilen ? Min bråkade när jag åkt ca 10km men oftast var det lite olja som var felet. |
|
|
Piratgivare orsakar ofta huvudvärk för köpare och mekaniker... Jag har köpt piratgivare för vätskenivån i kylaren och abs-givare bak. Vätskenivågivaren fungerade inte alls. Första ABS-givaren gick sönder efter en vecka - fick en ny utan knot, men den andra gick sönder efter ett drygt år. Hädanefter satsar jag på OEM-kvalitet för att slippa allt strul som defekta givare ger. Läser man lite här på forumet är det mycket vanligt att piratgivare av olika slag strular, ibland är de t om trasiga när de är nya. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har läst attmånga har problem mu efteråt :/ Mwn min andrafråga är att kan oljenivågivaren på något sätt ge dessa felkoder eftersom bilen går som den ska? //Svensson |
|
|
Oljegivaren indikerar bara hur mycket olja du har i motorn. Den ska lysa när det sjunker på oljestickan och visa dig att det är dags att fylla på. Den borde inte generera felkoder. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.