|
|
|
|---|---|
|
Har en e46 -03 med Navi där stereon dör lite till och från. Ibland fungerar den klockrent i flera dagar oavsett volym el. source. Vissa dagar när man lyssnar så dör den under kortare perioder, 10sek till några minuter, men att den lilla röda dioden nere till vänster fortsätter lysa och den startar igen. Ibland när man lyssnar så knäpper det till i högtalarna och så stängs stereon av i allt från 10 minuter till att den inte startar igen förrän jag lyft minuspolen från batteriet. Någon som har varit ute för något liknande? Navin fungerar alltid. Är slutsteget påväg att ge upp? eller kan huvudenheten ha gjort sitt?? Erik | |
|
Kolla säkringarna nr 7 och 41 tydligen vanligt att det blir dålig kontakt i dom o många får byta ut dom fast dom är hela. Säkringarna sitter i handskfacket. |
|
|
Men enligt säkringsdiagrammet så går navigatorn på samma säkringar, och den fungerar felfritt trotts att stereon är stendöd! |
|
| Nu är dem säkringarna iaf bytta, får se om det gör skillnad! | |
| Ingen skillnad, beter sig precis som tidigare.. Fler förslag? | |
|
Hade samma problem. Läs denna tråd Länk Jag följde råden och nu fungerar min stereo. |
|
| Grymt!, ska kolla detta i helgen! | |
|
Har haft isär boxen. Såg inga skador på lödningarna men lödde ändå om damtliga punkter.. Tyvärr kan ja inte säga att det har gjort någon skillnad.. Min box är och inte helt identisk med den på länken, kanske skiljer sig om man har 16:9 navi? E |
|
| Tråkigt att det inte funkade. | |
| Ja, fast den beter sig annorlunda har jag märkt.. Så någonting har ju hänt när jag lödde om kontakterna.. Kanske värt att plocka isär och löda om igen.. | |
| Tjena, har du hittat felet på din stereo? Har ett liknande problem i min coupé men vet inte vart den stereo modulen i bagagen sitter som du lödde om. Har du också en coupé? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.