|
|
|
|---|---|
|
Går i tankar på att införskaffa coilovers till min 545. Men tanken har slagit mig att hur fungerar det om man har nivåreglering bak? Hur vet man om man har nivåreglering? Hur eliminerar man detta isf? Notera att tidigare ägare till denna bil hade toksänkt bilen så min ide är att höja bilen ett snäpp och kunna sänka efter humör och dag.. Något man bär vara medveten om är man slänger på coilovers på denna bil? | |
|
E60 har ingen nivåreglering vad jag vet utan det var standard på E61 dvs kombi bilarna. Finns tyvärr inga billiga alt till änkning utav V8:an som det gör till sexorna så du måste köpa lite dyrare coliovers ca 10k -> ligger de på. Jag körde ZYX på min förra 745:a och den var grymt behagligt att åka i fast den var låg. Länk |
|
|
Jag har hittat ett par för strax över 5000kr från megan racing och pb coilovers. Så 10000 slipper jag nog :) Hoppas det är så som du säger att nivåreglering inte sitter på. Men när jag öppnar bakdörrar så surrar det, därav min fundering. Om det nu skulle sitta det på, hur ser man detta, hur blir det om man kopplar bort det och sätter dit coilovers? Massa felmeddelande? |
|
|
Har du nivåreglering så är det skit enkelt att sänka bak :) Då köper du coilovers fram endast (till BMW E61) för halva priset sedan så sänker du bak med en justerbar stag... Klicka på länken nedan så får du se mina gamla E61 med nivåreglering bak som jag sänkte själv och sedan coilovers på: Länk PM reg nr så ska jag kolla om du har nivåreglering eller ej :) |
|
|
Du har INTE nivåreglering :) Har även skickat utr lista via PM, alltid kul att ha. Lycka till! |
|
| Tackar tackar! Här ska köpas coiovers :) | |
|
Det roliga är att alla vill köpa Coilovers "justerbara dämpare" men det slutar ändå med att de är ställda i botten innan montering och höjs aldrig igen :D :D :D Ps kan du skicka länken till de där för 5K kanske blir köp för mig med om de har till nya bilen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.