|
|
|
|---|---|
|
Igår råkade jag trycka på låsknappen på fjärren innan kärringjäveln stängt dörren.. Så det resulterade i att passagerardörren inte går att låsa.. Det liksom bara durrar och låsknappen i dörren åker upp och ner rätt så fort i 1-2 sekunder.. Har kollat säkringarna (förhoppningsvis hittade jag rätt) eller är det nån som har ett säkringsschema till en 325 -06 e91.. Har jag bränt centrallåsmotorn tro? Alla tips är guld värda! | |
| Ingen som har några idéer? | |
| Testa koppla ur batteriet en stund. Koppla på och testa om det funkar. Annars kanske enklast är att söka upp bmw verkstad och höra vad dom tror. | |
|
Det är troligtvis centrallåsmotorn som gått sönder. Hände på min förra E91 också, symptomen med det burrande ljudet var precis samma. Jag köpte en nästan ny från bildelsbasen för ca 300 kr och bytte själv enligt denna guide. Länk Det svåra är att få ut och in själva låsmotorn ur ett löjligt trångt litet hål. Men det går med lite trixande och tålamod (inte våld...) Annars fixar BMW det åt dig :) |
|
|
Skulle tro att bilen jävlas med dej för att du kallar frugan för kärringjävel. Det skulle jag göra om jag var en bil... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.