AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.127

Prisvärda M5 E34

Ba
328
Basilika
E39 530im
Inga större (?) prisskillnader. Men vilken hade ni klippt? Länk eller Länk
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

"Prisvärda", vad betyder det i det här sammanhanget, 20år gamla prestandabilar?

Den ena är tydligen billigast på blocket med 21 gasglada ägare (sedan import) och den andra är näst billigast...

Tror din fråga är omöjlig att svara på utan att ha sett och kört bilarna.

Ska du ha en bra, och i mina ögon "prisvärd", m5 3.6 idag får du
sannolikt mer än dubblera budgeten - om du har tur och hittar någon till salu.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
För de priserna som står där så får du nog räkna med att det är ett renoveringsobjekt du köper, och det är väl inget fel i det - min 850i var ett renoveringsobjekt när jag köpte den men du skall ju vara medveten om att det är ett renoveringsobjekt då.

Dessutom kan ett renoveringsobjekt vara oförskämt kul för du ger dig ju så att säga iväg på en resa som är både spännande och lärorik!
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Det bästa är att kolla på dom såklart - finns inget som garanterar att ett exemplar för dubbla pengarna som är nypolerat och har stora fälgar på är ett bättre exemplar, speciellt på så gamla bilar! Köper du en billigare har du budget för en hel del reparationer, som du dessutom mycket väl kan råka ut för även på dyrare exemplar.
Ba
328
Basilika
E39 530im
Ringde killen med den billigare bilen o enl honom så har bilen bra helhetsintryck. Nästantill rostfri kaross o fin undertill. Dock lacksläpp/fult på taket och inne i bilen så bör "takmattan" butas ut. Maskinellt går den bra o inga läckage. Likaså med växellåda/drivlina/bakaxel. Pigg motor, sade han. Besiktigad 29/8 med endast "bra att veta" att dämparna bak började läcka lite. För 42'000kr så är det ganska mkt bil o prestanda för stålarna ändå... eller?
ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
Hade den kosta 90.000 den första av dom hade dom sagt wow vilken pärla här istället

Klart en 3.6a M5 kan va helt ok fast den inte kostar över 100k

Och som man kan döma av bilderna och text som vi gör så är det omöjligt såga den som pojkarna gör
Ah...Janne86...Vem väckte honom*haha*. Bilarna i länkarna verkar vara OK, men inget för en entusiast antar jag...

Basilika: Skulle nån säljare säga annat än det du skriver "pigg motor", "nästintill rostfri" osv? Skall du bara ha bilen till o busa så är det väl bara att åka o titta, o inse att den var förmodligen "inte alls i närheten av nästintill rostfri", men den kan mycket väl gå bra!
Först, när det gäller M5 E34. Fråga på m5portal.com, det finns alltid någon info om vart och ett av de exemplar som finns i Sverige på den siten.

GOR587 har varit frontsmälld eller fått framstötfångaren stulen. Nu sitter en 520stötfångare utan dimljus på plats. Synkringen till trean är dålig. Den har 17" E39 fälgar. Länk nuvarande ägaren har betalt max 35tkr för den. Det var utgångspriset i april-2013 när förre ägaren sålde den.

Här är GOR587 med original M5stötfångare och M System II och original kromlister Länk

Här kan man se EUZ694 i händerna på ägaren som hade den under 22 dagar i maj 2011 Länk det finns info om den, dock hittar jag inte den just nu.

Som det ser ut just nu är GOR den enda som är värd att lägga någon energi på.

Mvh Stephan

Ba
328
Basilika
E39 530im
Bra info där Stephan!
Basilika: Jag menade så klart tvärtom. Det är EUZ som kan vara värd att satsa på.
Ba
328
Basilika
E39 530im
Jo, Euz verkar vara i det bättre skick. Dessutom gått mindre. Ägaren verkar ha skött bilen bra. Och för dom pengarna tycker jag att det är klart värt att kika närmare på. För, vad får man egentligen idag för 50k ? =)
ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
Ja bra info Stephan, såna svar man vill ha

Dom andra svaren är ju bara gissa hejvilt svar
Ok att ha en åsikt, men inte såga utan att veta ett skit
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
känn inte att ni missat ett fynd när det gäller 92an GOR587 ! bilen är inhandlad av en kompis till ett bra pris som bra att ha m5a, delar, vinterbil whatsoever. bilen har ej fått någon kärlek den senaste tiden det kan jag lova. bilen har mer eller mindre helt rensad inredning från en 530, 540 eller dylikt som dom sedan satt i utan någon större ambition för att det ska se sånär snyggt o helt ut. det enda som var m5 invändigt var instegslister och mätarhuset som förövrigt höll på att trilla ner i knät på provturen! det är ett skruvat objekt som går bra i motorn! förmodligen sitter det trimmkammar i. bilen har nog fått gått drifting, bana och lek vilket syns och känns så den här bilen förtjänar ingen upprustning visuellt. kanske bäst att strippa ner även bakkofångare, tröskellister, emblem och låta den se ut som en 520 =)
Ba
328
Basilika
E39 530im
Denna gång en 3,8 med senast godkända besiktning: 2013-08-09 Länk Nån har på AP som ägt den kanske?
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
om den är i bra skick är det verkligen billigt!
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
såld =) bara äldre herrar som ägt bilen. 6 st sen import 95.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.