|
|
|
|---|---|
|
Är skillnaden stor mellan M3 95 och 97 ? Är det värt att lägga ca 30 000:- mer på en 97 ? | |
|
35 hästar, bredare och högre vridmoment kändes tydligt när jag provade båda. Något lägre vikt (typ 40 kg?) och M5 bromsar var svårt att märka. En sjätte växel är guld på motorväg. Jag tycker det är väl investerade pengar och skulle förmodligen betala 40 över också. Bilsport gjorde ingen större skillnad på 3 liters M3 och M3 GT mer än vördnad för en specialversion. Däremot skiljde sig 3.2 liters M3 från de övriga. Det negativa med 3.2 var något sämre ABS funktion. Alla var begagnade bilar vilket säkert kan påverka utfallet något. |
|
| Köp -97 an om den är i lika bra skick och lika utrustad som -95 -an . Bättre bil på de flesta punkter samt. 2 år nyare ! | |
M3_BMW |
Tycker du skall köpa 97-an om den har lite sämre utrustning också. Det är som M 3 säger en mycket bättre bil på dom flesta punkter, bland annat bromsarna. Vad är livet värdt utan en BMW. |
| Självklart skall du köpa en 97:a, köp min :-) | |
| "peko"...berätta om din bil...utrustning....skick...pris... | |
| Kolla dock vanosen, 3.2an har dubbel vanos och det händer att den rarar!!. Köp 95an( lika snabb och enkel vanos) | |
|
Jag har haft en 3liters m3a och köpte en 3,2a nu i våras. Inget snack om saken, köp en 97a. Bättre ös i motorn o bättre bromsar, Snyggare inredning, bättre klimatanläggning.mm mm. Jag e helnöjd med min 97a. M-POWER!!!!!!!!! |
|
|
Jag har haft en 3liters m3a och köpte en 3,2a nu i våras. Inget snack om saken, köp en 97a. Bättre ös i motorn o bättre bromsar, Snyggare inredning, bättre klimatanläggning.mm mm. Jag e helnöjd med min 97a. M-POWER!!!!!!!!! |
|
|
S:E: "Finns på börsen!" BMW M3 1997 SMG, 18" MOMO, nya GY F1, mocka/alcantara klädsel, servad, dokumenterad, bra skick. |
|
|
Man kan aldrig sluta roa sig över vissa M3 3,0 ägare. M3 3,2 är bättre i allt. Har även haft en M3 3,0. |
|
|
Vaför inte en 6 växlad 96:a med 7000 mil på mätaren, köp min ?????? |
|
|
Provade några 3,0:or innan jag köpte 97:an och vridet på låga varv är betydligt bättre på 3,2:an. 6 växlar, bättre bromsar, nyare front, bredare fäljar är ju ochså bra. ---------BMW ///M3---------- |
|
| allt e ju relativt. hade dom kostat lika mycket hade väl alla kört med 3.2:or (eller, njaa vissa =) | |
| Jag skrotar min 3.0:a i morgon..eller säljer den i delar, nån som vill ha ratten? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.